Nespoutaná

11:16 Ivcca 0 Comments

Originální název: Boundless
Autor: Cynthia Hand
Díl: 3/3
Žánr: Sci-fi a fantasy, Andělé
Počet stran: 344
Délka čtení: 2 dny

Dostáváme se do finále série Nadpozemská. Clara má za sebou několik vizí, těžkou ránu ji zasáhla i smrt blízkého člověka. Ale co nyní? Její bratr je na útěku, ona má za sebou těžký rozchod a další vize na sebe nenechá dlouho čekat. Jenže tentokrát je ještě horší a intenzivnější než kdy předtím a Clara se začíná bát nejen o svůj vlastní život, ale i o životy druhých - její kamarádka Angela bude ve smrtelném nebezpečí. A aby toho nebylo málo, vize po ní chce, aby se spolčila se samotným Černokřídlým, protože jedině ten ji může dovést na místo, kam se potřebuje dostat, aby zachránila svou přítelkyni.

Hodnocení

Stejně jako první dva díly i ten závěrečný vám uteče jako voda. Děj odsýpá a získává na temnosti. Cesta do pekla je opravdu zajímavým zpestřením a musím ocenit autorčinu fantasii při popisování a vymýšlení tohoto místa. Opět se setkáváme s poněkud ohraným milostným trojúhelníkem, který mě již v této knize dost vytáčel. Autorka se opakovala, používala stále stejný scénář, který vás brzy začne nudit a štvát. Zkrátka na mě bylo v tomto dílu romantiky až moc. Celkově si myslím, že se jedná o nejslabší díl z celé trilogie.



První část knihy, jak již jsem psala výše, je protkána akcí a vážně se nestíháte nudit, nicméně druhá polovina je velice přeslazená a konec trochu přemrštěný. Co se týče hlavních postav, tak Clara mi byla celou sérii sympatická, jen v posledním díle je občas trochu sobecká. Jeffery, její bratr, mi občas pěkně hnul žlučí díky své tvrdohlavosti a občas až zabedněnosti. Nejúžasnější ze všech byl Christian. Uznávám, že je to takový ten klasický knižní idol. Naopak Tucker mi byl už od začátku nesympatický svým hulvátským chováním a i když se pak změnil, můj názor na něj přetrval.

Mnoho knih rozdělených na více částí se potýká s problémem snižující se kvality díl od dílu. To naštěstí není případ trilogie Nadpozemská, jelikož ta vás bude bavit po celou dobu čtení. Každý díl přinese nový dílek skládanky, která do sebe ve finále celkem dobře zapadne. Pokud nemáte rádi slaďárny, tak možná u tohoto dílu budete trochu skřípat zuby, tak jako já.

Tuto sérii bych určitě doporučila čtenářům, kteří ještě nemají žádnou zkušenost s andělskou tématikou. Knihy vám nabídnou nový, atraktivní a promyšlený svět a než se nadějete, budete mít přečteno.

Nakonec bych ještě ocenila krásný vzhled obálek všech tří dílů.

Knihu Nespoutaná hodnotím na 65%.


0 komentářů:

Děkuji za každý komentář!