Město z popela

16:26 Ivcca 11 Comments

Originální název: City of Ashes
Autor: Cassandra Clare
Díl: Série Mortal instruments 2/6
Žánr: Sci-fi a fantasy
Počet stran: 392

Město z popela je druhou knihou série Nástroje smrti. Konec předchozí knihy přinesl opravdu převratné zjištění, tudíž většina z vás okamžitě sáhne i po druhém díle. Jaký ale je? Dokáže se vyrovnat svému úspěšnému předchůdci?


Clary se ocitá v opravdu prekérní situaci. No řekněte, vás by nadchlo zjištění, že vám v žilách koluje stejná krev, jako:

1. Nejzlejšímu a nejzákeřnějšímu lovci stínů, jaký kdy spatřil světlo Idrisu.
2. Klukovi, do kterého jste se právě zamilovali.

Na konci prvního dílu se stáváme svědky Valentýnova útěku z Institutu. S sebou si odnáší i Pohár smrti,  první ze tří nástrojů smrti, velice cenný a mocný. Pokud se Valentýnovi podaří získat i ostatní, může to znamenat konec světa takového, jaký jsme ho doposud znali. Navíc Claryina matka upadá do záhadného kómatu a nikomu se nedaří zjistit, jak ji probudit. Znovu se vracíme do světa lovců stínů, abychom pohlédli do odvrácené tváře New Yorku a spolu s Clary a jejími přáteli nás opět čeká mnoho démonů, záhad a soubojů. A nejen to.



Hodnocení

Město z kostí nasadilo laťku poměrně vysoko. Byla jsem tudíž náramně zvědavá, jestli se autorce podaří vyrovnat se kvalitě předchozí knihy a nebo ji dokonce překonat. Začnu tím hlavním - zklamaní nebudete. Příběh pokračuje přesně tam, kde skončil. Na celé sérii je velice milé, že se autorka vyvarovala zbytečných dialogů nebo zdlouhavých popisů a vždy vás hezky vhodí přímo do centra dění a vy stačíte jen tajit dech a otáčet stránky. Ano! Opět je to krásně čtivé, nechybí akce, přibývají další tajemství, kterým zkrátka musíte přijít na kloub a tak pokračujete ve čtení dál a dál, až jste skoro na konci knihy.

Samozřejmě se zde najdou i věci, které vás budou trochu štvát. Autorka se občas opakuje (nedopočítala bych se, kolikrát měli hlavní postavy na jazyku "kovovou pachuť krve"), nicméně se jí povedlo příběh opravdu zajímavě rozvinout, přidat další otazníky a vy tak budete mít okamžitě chuť začít s dalším dílem.

Rozhodně se nemusíte bát zklamání, jelikož vás čeká zajímavé čtení, které dosahuje kvalit Města z kostí. A věřte mi, že po dočtení budete téměř automaticky sahat po dalším dílu.

86%

Abych neporušila tradici, přidávám na konec pár exclusive Jaceových hlášek:



Hádka Jace a Aleka



„Zlobíš se.“ Jace vyčítavě mávl rukou směrem ke svému nevlastnímu bratrovi.
„Ale nezlobím,“ procedil Alek mezi zuby. „Jenom proto, žes tvrdil, že dračí démoni už vyhynuli –“
„Říkal jsem, že skoro vyhynuli.“
Alek na něj namířil prst. „Skoro,“ řekl a hlas se mu třásl hněvem,
„není ANI ZDALEKA DOSTATEČNÉ.“
„Aha,“ opáčil Jace. „Asi budu muset požádat, ať kvůli Alekovi změní v učebnici démonologie údaj ‚skoro vyhynulý‘ na ‚zdaleka ne dostatečně vyhynulý‘. Má totiž rád, když jsou příšery opravdu, ale opravdu pořádně vyhynulé.

Simon a Jace na "návštěvě" u Krasomila


 Krasomil vstal a přešel k oknu. „Krev,“ řekl, jakoby sám sobě.

Simon obrátil oči v sloup a pak se podíval na Jace. „To je u něj normální, že stojí u okna a blábolí cosi o krvi?“

„Ne,“ řekl Jace. „Většinou u toho sedí na gauči.“



Jace a inkvizitorka


 „Vy mého otce neznáte. Vysměje se vám do tváře a nabídne vám peníze, abyste měla z čeho zaplatit za převoz mého těla do Idrisu.“

„Nebuď směšný…“

„Máte pravdu,“ přerušil ji Jace. „Když o tom tak přemýšlím, poštovné budete muset nejspíš zaplatit sama.“

Alek a Jace



Alek stáhl ruku a tiše si písknul. „Je vidět, že to inkvizitorka opravdu myslí vážně.“
„Samozřejmě že ano. Jsem přece nebezpečný zločinec. Copak tys to neslyšel?“
„Vlastně tak úplně neřekla, že jsi zločinec…“


„Ne, jsem jenom moc zlobivý chlapec. Dělám spoustu ošklivých věcí, třeba trápím koťátka a dělám sprosté posuňky na jeptišky.“

11 komentářů:

  1. tugle serii mam hrozne rada, pokud se ti libi, tak doporucuji od Cassandry Clare i serii Pekelne stroje, je jeste lepsi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, moc děkuji za doporučení a určitě vyzkouším!! :)

      Vymazat
  2. Mňa táto séria až tak nechytila a po treťom diely som s ňou aj skončila, ďalšie časti nebudem čítať. Je však pravda, že Jace a jeho hlášky mi vždy zdvihli náladu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to bavilo, ale v nejlepším se má asi přestat, takže se také momentálně nechystám pokračovat :)

      Vymazat
  3. Jace je na tom nejlepší. :D Ty jeho hlášky miluju. Ale ta o dracích byla fakt skvělá. :) Jinak mě druhý díl také hodně bavil, vím, že jsem knihu četla někdy o víkendu a totálně se vykašlala na písemky, které jsem měla v pondělí psát. Pak jsem stresovala a nemohla spát. Jen jsem už asi trochu zmatená z filmu atd., ale já měla dojem, že její máma upadla do kómatu již v prvním díle a v druhém v něm jen pokračuje? Každopádně třetí díl je taky úžasný. Ale ten čtvrtý nestojí za řeč. Ten mě vážně neuvěřitelně rozčiloval, štval a nevím, co vše. Až na hlášky to bylo o ničem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano upadla do něj už v prvním díle, uvedla jsem to tady jen jako takovou rekapitulaci toho, co se událo :D Myslím, že můžu být ráda, že jsem četla teď o prázdninách, jinak bych se na písemky také stoprocentně vykašlala. Já se teď do čtvrtého dílu určitě pouštěn nebudu. Četla jsem hodně podobných názorů a nechci si kazit dojem z těchto tří knih, které se mi moc líbily :)

      Vymazat
  4. Druhý díl ještě ujde a dá se přečíst. Ale už je to horší než první díl, který byl originální a nejlíp napsaný. Bohužel se to díl od dílu zhoršuje a hlavně Simon mě celou dobu otravoval. Agrr..! Hezky napsaná recenze, jen já už tuhle sérii nemám moc rádo po přečtení dalších dílů, které jsou mírně řečeno nezáživné aspoň pro mě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to s Tebou musím naprosto souhlasit, jelikož Simon mě přímo vytáčel do běla! Byl tak otravný! Navíc ho museli pořád odněkud zachraňovat - to snad do recenze ještě dopíši, vážně mi iritovalo, když už snad potřetí "umíral".

      Vymazat
  5. já bych si tuto sérii někdy chtěla přečíst

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, ty první tři díly stojí za to.

      Vymazat
  6. Podle mě je to díl, od dílu horší. Dočetla jsem to do 3. a čtvrtý číst neplánuji.
    První díl jsem četla jedním dechem a nevěděla co bude na další straně a druhý díl byl pro mne obrovským zklamáním.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!