Hrej hráčem

15:45 Ivcca 7 Comments

Jak popsat Hrej hráčem v jedné větě? Oddychové, trochu sprosté, ale přitom hříšně zábavné čtení.

Originální název: Love Game
Autor: Emma Hart
Díl: 1/3
Žánr: NA
Počet stran: 248

Samotný děj knihy není ničím příliš zajímavý či originální. Odehrává se na kalifornské univerzitě, kde se Maddie vsadí se svými přítelkyněmi, že uštědří lekci místnímu playboyovi Bradenovi. Jednoduše mu chce zlomit srdce během jednoho měsíce. Netuší však, že velice podobnou sázku, jen s poněkud jednodušším cílem, uzavřel se svými přáteli i Braden. Je ale jasné, že život nehraje vždy podle předem stanovených pravidel a oba jedinci riskují víc, než jsou ochotni připustit. Operace Hrej hráčem může začít.

Upřímně jsem se po přečtení anotace uchechtla a odolávala pokušení se do knihy vůbec nepouštět. Vážně nejsem typ čtenáře, který vyhledává podobné romantické knihy. Nakonec jsem se rozhodla pustit se do toho a přinést vám následně svůj zcela objektivní názor na toto dílo. Zkrátka jsem byla zvědavá, co je na této knize tak zajímavé, že ji všichni vychvalují, čtou a recenzují. Tomu jsem jednoduše musela přijít na kloub.

Pravdou je, že kniha byla hodně předvídatelná. Vlastně už po přečtení anotace víte, jak to bude probíhat a jak to dopadne. Můžeme se ale na autorku zlobit? Je asi vážně obtížné, vymyslet romantický příběh s opravdu originální zápletkou.

Jen nějak nedovedu posoudit, komu že to je kniha vlastně určena, jaké věkové kategorii? Příběh, zápletka ani vyprávění není nikterak náročné, ALE na druhou stranu už román začíná klepat na dveře kategorie "erotické romány" (při čtení mě to trochu vykolejilo, ono když to člověk nečeká, tak se pak nestačí divit, co všechno na něj paní autorka chrlí...). Na konci románu zaznamenáte i snahu o hlubší, existenciální úvahy, to je ale stále otázka jen několika málo stran.


Hodnocení

Dovedu si představit, že si tento román najde spoustu fanoušků. Jen k němu musíte přistupovat s vědomím, že se jedná pouze o oddychové čtení pro nenáročné. Je to takový průměr, u kterého si týden po přečtení nejsem schopná vzpomenout na detaily. Děj se čistě točí kolem té zvláštní sázky a je střídavě vyprávěn z pohledu Maddie a Bradena. Kapitoly by ani nemusely být nadepsané, jelikož většinou poznáte po prvním slovu, kdo se zrovna ujal vyprávění. Je ovšem pravda, že protagonistům příběhu je pouze nějakých 19 let, zažívají první rok na intru a styl jejich vyprávění, to jak uvažují a nad čím přemýšlejí, vlastně tomuto věku odpovídá. Přinejmenším je to rozhodně realističtější než 15-ti leté děti, které uvažují jako by jim bylo přinejmenším třicet (s čímž jsem se setkala už nespočetněkrát). 
Rozhodně nechci, aby mé hodnocení působilo jako negativní. Je pravda, že autorka umí psát poutavě a vtáhne čtenáře do děje. Což z tohoto díla činí příjemné odreagování, dle mého názoru ideální do batohu někam na prázdninový výlet či jako společník při polehávání na pláži.


42%

7 komentářů:

  1. Krásně napsaná recenze. Já si knihu chci teprve pořídit a doufám, že ji dám o něco větší hodnocení. Tak uvidíme, jak se mi bude líbit. Ale jestli jsi teď děla tak málo procent, tak jsem zvědavá, co budeš říkat na druhý díl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, moc ráda si Tvou recenzi přečtu :) Zatím se na druhý díl nechystám, ale z těch několika recenzí, co jsem četla, jsem se domákla, že to asi žádná paráda nebude :D

      Vymazat
  2. Sice jsem chvíli koketovala s myšlenkou, že se do téhle knihy pustím, ale taky úplně často nevyhledávám prvoplánové slaďáky takového kalibru :D Ale hodně lidí ji celkem chválilo, tak kdybych se v dohledných letech dostala na pláž, tak si ji určitě vezmu s sebou :D :) Díky za tvou recenzi, pomohla mi v rozhodování, že v nejbližší době asi tuhle knížku ještě pořizovat nebudu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem Ti takhle urychlila rozhodování :D

      Vymazat
  3. I když jsem knihy tohoto typu dřív četla opravdu hodně, dnes už by mě asi nebavily :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Přemýšlela jsem nad četbou této knihy, ale pak jsem si řekla, že mě nijak neobohatí, tak jsem tento nápad zavrhla. :D
    Moc povedená recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Pekná recenzia.
    Musím povedať, že aj keď sú tieto príbehy klišé a vlastne na jedno kopyto, dokážu ma poriadne zaujať a dosť aj baviť. Hrej hráčem je jedna z nich. Mne sa to páčilo, aj keď to malo pár múch. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!