Podzim a nové knihy

17:26 Ivcca 35 Comments

Nechápu, jak je možné, že už je říjen. Opět přišlo moje nejneoblíbenější období, kdy všichni okolo vás brečí, jak už byla tma, když ráno vstávali a jak se nějak podezřele rychle stmívá, když večer odchází z práce nebo ze školy. Tohle období je prostě zvláštní, ale najdou se i tací, kteří mají podzim rádi - člověk si jen užívá teplíčko domova s horkou kávou v ruce a konečně se věnuje sám sobě, čte knihy, píše recenze a jednoduše relaxuje.

Zároveň se s příchodem podzimu stala taková zvláštní věc. Nemám vůbec chuť kupovat si nové knihy. Jsem na sebe naštvaná kvůli těm desítkám knih, které už doma mám a jsou samozřejmě stále nepřečtené. Proto mi teď přibývají pouze recenzní výtisky, které okamžitě čtu. A proto mám za celé září jen tři nové knihy. Je to sice každý měsíc nenápadných pár kusů, ale minulý týden už jsem musela přerovnávat knihovny a oficiálně hlásím full house. Jo, přesně tak - už to opět nemám kde skladovat. Nicméně, pokud se zadaří, tak to vypadá, že se v blízké době budu stěhovat a fungl nová knihovna by tak můj problém zase mohla na nějakou dobu vyřešit.

Odbočování už bylo docela dost a tak se podíváme, které tři knihy mi za měsíc září přibyly do sbírky.

Muž z ostrova Lewis je druhý díl série Ostrov Lewis. Čekat můžete detektivní příběh točící se kolem nálezu mrtvoly v rašeliništi. Jedná se o dokonale zachované tělo mladíka s Elvisem vytetovaným na paži.
Další dvě nové knihy jsou recenzními výtisky. Čtyři vteřiny rozhodnou už mám nejen přečtené, ale i zrecenzované. Příběh vás zabaví, ale rozhodně se nejedná o něco, z čeho byste byli kdovíjak odvaření. Klasické new adult.

Druhým recenzním výtiskem je Invaze z galaxie, kterou mám momentálně rozečtenou. Sehnala jsem si ji také jako audio knihu a je to vlastně úplně první audio kniha, kterou poslouchám. Vnímám to jako zajímavou a příjemnou změnu, jen kdyby to nebylo tak strašně pomalé! Poslouchala jsem ve fitku asi hodinu (!!!!!hodinu) a když jsem odposlouchanou část následně porovnala s knihou, odpovídalo to asi jen 20-ti stranám. Což na mě zapůsobilo jako značné plýtvání času, takže při cvičení raději zůstanu u hudby a knihy budu číst tak, jak jsem zvyklá.
Jaké nové knihy mám v hledáčku?
I když si knihy teď moc nekupuji, neznamená to, že bych neměla zmapované, jaké novinky vychází. Svůj wish list udržuji stále aktuální a na podzim mám vyhlídlé v první řadě tato lákavá díla!
◙ Syn je novinka z pera Joa Nesboho a co bych to byla za fandu, kdybych si ho nepořídila? Nejen, že to bude má první kniha bez Harryho Holea, zároveň je víc než jasné, že tato nádherná obálka mi zkrátka musí zdobit knihovnu.
◙ Druhou knihou, kterou si určitě nenechám ujít, je Smrtná zima. Mrazivě krásná a jednoduchá obálka v sobě skrývá novou young adult sérii s více než poutavou anotací. Nepřijde vám však, že až moc připomíná film Vesnice?
Patnáctiletá Emmeline žije v osadě uprostřed hlubokých hvozdů, v puritánském společenství zcela odříznutém od okolního světa. Nehostinný kraj sužují kruté zimy a za hradbami číhá děsivý nepřítel. Jedinou nadějí na přežití je zůstat uvnitř. A dodržovat přísná pravidla rady.

A jsme na konci dnešního poněkud neučesaného a rozmanitého článku. Doufám, že váš měsíc byl, co se knih týče, pestřejší a zajímavější. Pokud máte nějaké pěkné tipy na nové knihy - sem s nimi! :)

Kolik knih přibylo Vám?
Posloucháte rádi audioknihy? Nepřijde Vám to zdlouhavé?

Přeji krásný víkend, I.

35 komentářů:

  1. Ha ha, to neustálé protivení si tmy ráno a večer mi každý rok taky leze krkem, prostě to tak je a lidi by si už mohli zvyknout :D
    Já to mám s podzimem tak napůl, nebaví mě deštivé počasí, ale pokud se zadaří a sluníčko si ještě někde najde cestu, podzimní parky hrající nejrůznějšími barvami jsou úžasné :) Každopádně pokud dojde k druhé variantě, není nic lepšího, než se zachumlat s horkým čajem pod deku a otevřít nějakou pořádnou bichli nebo si pustit film/seriál :) No, ale k těm knížkám :D Všechny tři díly Ostrova Lewis bych si chtěla přečíst, od autora mám za sebou zatím jen Pána ohně, chtěla jsem začít čínskými thrillery, protože jsou údajně slabší, tak aby mě pak nezklamaly, ale mně se to moc líbilo, píše skvěle :) Z Velkého knižního čtvrtku mě taky zaujaly především tyhle dvě, Syn má skvělé ohlasy a Nesbo je srdcovka, tak jsem ještě zvědavá na první reakce na Smrtnou zimu :) Na podzim se ještě docela těším na Vidořád, Právo nálezce (i když to je až prosinec :D ) a další díl Oddělení Q od Adler-Olsena :) Ale pustit bych se chtěla i do Písně krve, když má vyjít druhý díl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na to musím mít náladu, občas z podzimu chytám deprese a někdy se mi naopak líbí to pošmourno a déšť za oknem :) Samozřejmě ale člověk nemůže celý den proválet doma na gauči a tak se většinou do toho upršeného počasí musí i vydat :D A to už není tak příjemný zážitek.
      Tohle jsou moje první knihy od Maye, pokud se mi budou líbit, určitě sáhnu i po dalších :) Vidořád jsem zaregistrovala, ale jelikož jsem ještě nestihla přečíst ani Kostičas, tak kdo ví, kdy se k němu dostanu. Ale omrknu Právo nálezce, slyším o něm prvně :) Děkuji za návrhy a za obsáhlý komentář!

      Vymazat
    2. Jasně, koukala jsem na to z toho optimističtějšího pohledu, samozřejmě že tím člověk musí dost často projít :D
      Právo nálezce je druhý díl od Pan Mercedes, od Stephena Kinga, detektivka, ale první se mi moc líbil, bylo to napínavé :)

      Vymazat
    3. Vážně?? No tak to musím mít!!! :) Pan Mercedes se mi vážně líbil. Teď jsi mi vážně zpříjemnila večer! :D

      Vymazat
    4. Jej, tak to jsem ráda :D V prosinci by měla knížka vyjít :)

      Vymazat
  2. Invaze z galaxie má boží obálku! ♥ Knihy jsou rozhodně zajímavé, holt jsem ještě ani jednu nečetla, měla bych to napravit :D

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Určitě, zatím jsem na něj slyšela jen chválu :)

      Vymazat
  4. Invaze z vesmiru vypada moc dovre a na smrtnou zimu mam take pocihano :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to moje první kniha od Cooka a ještě jsem nic podobného nečetla. No a na Smrtnou zimu jsem šíleně zvědavá :) Už ke mě putuje, tak pak dám info v recenzi.

      Vymazat
  5. Mne za září přibyla jen jedna kniha,za to teď v říjnu jsem se rozsoupla.ale je pravda,že už nemám kam dávat nové knihy :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gratuluji! :) Kolik sis toho pořídila? Vždy, když si takto "utílnu", tak se uklidňuji, že do knih se přeci vyplatí investovat!

      Vymazat
    2. Zatím mám kolem 13knih ale ještě mi mají přijít další :( nakoupila jsem od Jane Austen a Charlotte Brontë knihy co už je problém sehnat a hned jsem měla desítku :D

      Vymazat
  6. Taky mám plnou knihovnu, a tak spíš než nakupování se věnuji dočítání nepřečtených knih a taky jsem po dlouhé době začala, sice nepravidelně, ale přece, chodit do knihovny. :)
    Podzim taky moc nemusím, ale snad ten čas uteče stejně rychle jako doposud. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se o to také teď snažím :) V knihovně už jsem také pár měsíců nebyla a měla bych to napravit. Už to samotné vybírání knih a pobývání v knihovně je neskutečně uklidňující.

      Vymazat
  7. V posledných týždňoch som si kúpila dve knihy - čo je niečo naozaj veľké, keďže už mesiace som čítala len knihy, ktoré som mala požičané, alebo som si dávala re-readingy :D Konečne som si doplnila celú sériu s Harrym Holeom (Netopierí muž bol fakt super! Niekedy sa ale chcem dostať aj ku knihám, kde Harry nevystupuje, a Syn je navrchu rebríčka.) a dnes mi došla kniha Chyť mě od Lisy Gardnerovej, od ktorej som síce ešte nič nečítala, ale vyzerá to dobre :)
    Audioknihy počúvam pri kreslení, a keďže mi to väčšinou trvá okolo 7 hodín, niektoré mi prídu ešte krátke a väčšinou si stihnem vypočuť aj jednu a pol :D Takým spôsobom počúvam však len knihy, ktoré by som si aj chcela prečítať, ale je veľmi nepravdepodobné, že sa k nim fyzicky dostanem a strávim s nimi toľko času. A počúvam v angličtine. Alebo, po novom, v nemčine, z čoho mám o dosť menší zážitok, ale cítim, že mi to pomáha :)
    Inak jeseň fakt nemám rada, lebo začína byť chladnejšie a chladnejšie, človek nevie, ako sa má obliecť, všade je depresívne málo svetla/priveľa umelého svetla a k tomu sa pridružuje škola, čiže čítanie s horúcim hrnčekom v ruke mi nehrozí, pretože stále robím niečo iné a najviac čítam vo vlaku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně se ti Netopýr líbil? A já ho chtěla vynechat, protože pořád ze všech stran slyším, že je to nejslabší díl série. Já při kreslení ráda poslouchám hudbu, protože myslím, že bych nebyla schopná pořádně vnímat, o čem mi pan vypravěč čte :D Poslouchat v cizím jazyce je super nápad! :) To možná ještě také vyzkouším. Z němčiny bych ale moc neměla, raději zůstanu u angličtiny :D

      Vymazat
    2. Možno to bolo len preto, že posledná Nesbova kniha, ktorú som predtým čítala, bola Šváby, a aj to bolo už dávno (inak som skončila Políciou ešte vo februári), ale mne sa Netopierí muž nezdal nejako horší. Hádam, že som vedela odhadnúť vraha trochu skôr ako zvyčajne, alebo to nebolo až také nervy-drásajúce, ale páčilo sa mi to viac ako napr. Spasiteľ alebo Zrada (tretia kniha, myslím, že v češtine má iný názov) :)
      Hudbu som predtým počúvala aj ja, ale potom mi to začalo liezť na nervy, keď som počúvala dookola to isté :D Takto to mám stále iné, len musím dávať pozor, aby som sa náhodou nevystrašila a nešmykla sa mi ruka (pri rozhlasovej hre Dracula sa mi to stalo) :D

      Vymazat
    3. Ani nepamatuji, kdy jsem Nesboho četla naposledy já. Ani nepamatuji :) Ale jeho novinka mě tedy pořádně láká - možná se na ní vrhnu už teď :D
      Já dám těm audioknihám ještě šanci.. :D Zrovna teď jsem poslouchala při škrábání brambor a jak to hned rychleji uteče. Však já si najdu ty správné činnosti, při kterých poslouchat :D

      Vymazat
  8. Já si tenhle podzim vyloženě užívám. Deka, kafíčko a kniha :)
    Muž z ostrova Lewis se mi moc líbil :) Ale měla bych konečně dočíst celou tu sérii. :D
    A u audioknih je dobrý, pokud máš přehrávač, kde si můžeš zvýšit rychlost :D Protože u některých si taky říkám: "No tak, šup šup." :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho teda zatím moc neužívám :D Ale Tobě to moc přeji! Jinak to zvýšení rychlosti, to by mě vůbec nenapadlo. Na mé mp3 to asi ani nejde. A je to pořád poslouchatelné jo? :D

      Vymazat
  9. Vždycky se najde někdo, kdo bude kňučet kvůli věcem, co nemůže změnit, tím míň právě kňučením :D
    May mě zajímá. Už nějaký pátek po jeho knihách pokukuju, ale zatím jsem se neodhodlala. Píšu si ho na seznam, abych na něj zase při nějakých nákupech nebo objednávkách příhodně nezapomněla :D
    Některé přístroje případně aplikace umožňují rychlejší přehrávání. Někteří lidé bohužel audioknihy čtou vážně hrozně pomalu a i u těch rychlejších je to rozhodně zdlouhavější způsob čtení. Ale mně to vážně hrozně vyhovuje a poslouchám audioknihy denně :)
    Syna už mám taky vyhlídnutého a sbíhají se mi na něj sliny. Smrtná zima mě zaujala už dřív, hlavně obálkou, anotaci jsem si přečetla až před pár dny :) Úplně teď nákupy neplánuji, šetřím si přání na vánoce a co si budeme povídat, musím šetřit i peníze, aby moji blízcí pod stromečkem vůbec ode mě něco našli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, člověk se tomu nevyhne a asi bych si měla vypěstovat hroší kůži a být už vůči těmhle negativním průpovídkám imunní :) Maye ti můžu půjčit, aby jsi posoudila, jestli ti stojí za koupi :) Mám teda zatím jen ty dva první díly. Já už si seznam radši nepíšu :D Byla bych akorát smutná z toho, že nikdy nebudu mít dost peněz a místa, abych si všechny uvedené knihy koupila. Mám jen imaginární v hlavě, což je sranda vzhledem k tomu, že moje paměť není moc dobrá :D
      Vím, že jsi fanda audioknih :) A použít funkci zrychleného přehrávání je dobrý nápad, škoda, že moje mp3 to neumožňuje :( Syna můžeme číst spolu :D (Třeba se konečně zadaří a bude společné čtení, hm?)

      Vymazat
  10. Já mám podzim poslední roky docela ráda, najde se na něm spoustu pozitivních věcí. I když je fakt na nic, že vstáváme za tmy a za tmy i chodíme domů :D jako prostě to už není ono :D
    Já teď celkově moc nečtu knihy, spíše čtu příběhy na wattpadu, což mě najednu stranu hrozně baví a nadruhou hrozně štve, protože místo toho, abych četla nějaký jednoduchý příběh na wattpadu jsem mohla přečíst úžasnou doopravdovou knihu :D
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě spíš štve, jak léto rychle uteče a většinu roku je hnusně, deštivo, zima a všude mraky bahna :D Ale co, stejně se tomu nevyhneme, tak proč si to ještě protivit.

      Vymazat
  11. Pěkný článek. Já mám z podzimu vážně hroznou depku. Všechny roční období mám ráda, ale ten podzim. Nic mě nebaví, číst mě nebaví, a to už je , co říct. :)
    Na Smrtnou zimu se taky moc těším, ale jinak třeba na Bellagrand nebo Dívku ve vlaku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Číst mě teď také moc nebaví, nějak to na mě všechno spadlo. Tak snad si na to brzy nějak zvykneme :)
      Děkuji za tipy, knihy nemám a určitě je omrknu! :)

      Vymazat
  12. Já mám podzim ráda :) tohle počasí mě nutí zalézt pod deku s teplým čajem a číst (nebo dohánět seriály). A knih mi přibylo tenhle měsíc víc než dost a jelikož ještě není konec a já ještě pojedu do Bratislavy, tak určitě ještě něco přitáhnu domů.
    Na Smrtnou zimu se moc těším, vypadá velice zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na povalování je to počasí ideální, to je pravda :) To se máš, já už se snažím šetřit si ty knihy na Vánoce :)

      Vymazat
  13. Problém se skladováním jsem vyřešila už v květnu nákupem nových knihoven :D Teď se je zas snažím úspěšně zaplnit, aby zas vypadaly hezky, ale bojuju s tím stejným co ty - tolik jich mám nepřečtených, že nechci kupovat další :D No a podzim ? Mám ráda barvy podzimu.. čaj, kafe... ale ta zima ! Vždycky během roku zapomenu, jak se správně teple oblíkat a tak do půlky listopadu mrznu, než na to zas přijdu :D
    A teď k tvým novinkám - Čtyři vteřiny přeskočím, o tom už jsme si řekly dost :D
    O muži z ostrova Lewis jsem slyšela, ale nějak jsem mu nevěnovala pozornost, takže si počkám na tvoji recenzi :)
    A o Invazi z vesmíru jsem neslyšela, ale ta obálka se mi fakt líbí, takže udělám průzkum :D
    A Smrtnou zimu musím mít, ale máš pravdu - ta anotace je jak vystřižená Vesnice :D :D
    A u audioknih jsem měla stejný problém, mě teda i přišlo, že to čtou strašně pomalu a nějak mi to prostě nevyhovovalo :D Můj vnitřní hlas je prostě lepší ! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím ti, já už nemám ani knihovny kam dávat :D Možná tak na balkon nebo do koupelny. Zima je šílená, hlavně já už nosím všechny své zimní věci teď! Co budu dělat až nasněží? :D
      Na Invazi budu za chvíli zveřejňovat recenzi. Příliš odvařená jsem z toho nebyla - přece jen je to už hodně let staré a je to na tom znát.
      A s tím vnitřním hlasem máš pravdu :D Já navíc když si pak zase četla papírovou knihu, tak jsem pořád "slyšela" hlas toho chlápka, co namluvil audioknihu, což bylo dost divný a dost nepříjemný, ale prostě jsem se toho nemohla zbavit, měl hrozně specifický hlas, který nevyženeš z hlavy :D
      Děkuji za komentář ♥

      Vymazat
  14. Čtyři vteřiny mají krásnou obálku. Nalákala mě k přečtení anotace. Musím mrknout i na Tvou recenzi :)
    Podzimní nákupy knížek mám po těch vánočních hned jako druhé nejoblíbenější. Se zhoršujícím se počasím se zlepšují vyhlídky pro všechny zatím nepřečtené knihy na poličce. Chudinky celý rok čekají na svou příležitost a šance, že je člověk vytáhne z knihovny a přečte je v těchto dnech vyšší než obvykle :)
    S audioknihami je to těžké - někdy jsou vážně pomalé a rozvleklé, ale někdy je to příjemná změna. Ale do fitka bych si ji asi nebrala - nevěnovala bych se ani cvičení ani čtení na 100%. Mě se nejvíc osvědčilo poslouchání při cestě do a z práce. Půl hodinky kdy stejně nic jiného nemůžu dělat, protože číst si během chůze v dešti je docela hardcore :D
    Snad Ti bude příští audiokniha vyhovovat víc :) Krásné podzimní čtení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě mrkni :) Tahle série je zajímavá a myslím, že k lenošení pod dekou je to to pravé ořechové.
      Já jsem zase při cestování zvyklá poslouchat hudbu. Mám ráda, když jedu metrem/autobusem/čímkoliv a můžu úplně vypnout a jen poslouchat hudbu. Zkrátka takový můj soukromý zvyk. Ale určitě ještě nějakou audioknihu vyzkouším :) Poslouchání se mi skvěle osvědčilo u vaření! :D
      Mockrát děkuji a i Tobě krásné počteníčko! :)

      Vymazat
  15. Já rozděluji mezi tím, jestli koupím audioknihy nebo klasický papír hlavně podle žánru. Audioknihy kupuji hlavně v případě, že si chci pořídit něco o podnikání nebo o osobním rozvoji. To jsou totiž publikace, u kterých pravidelně usínám a tak je poslouchám v autě, kde mi to samozřejmě nevadí. :) Beletrii si zase naopak rád přečtu v klidu v křesle nebo před spaním. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!