Čtyři vteřiny rozhodnou

15:52 Ivcca 4 Comments

Cain Ford je majitelem vyhlášeného striptýzového klubu a Penny's se postupem času stalo útočištěm pro mnoho dívek, které si sáhly až na dno. Cain jim prací v podniku umožňuje vydělat si peníze a postavit se na vlastní nohy, utéct před drogami, násilnými muži a dalšími stíny svých minulých životů. Charlie Rourkeová přijde do Penny's, aby se mohla dočasně schovat a pokud možno začít nový život. To, co jí pronásleduje, je ale mnohem horší, než si Cain dovede představit. Je ještě možnost utéct minulosti a začít od začátku?

Čtyři vteřiny rozhodnou jsou volným pokračováním dvou předchozích knih ze série Deset malých nadechnutí. Tentokrát nahlédnete pod pokličku Cainova striptýzového klubu, abyste poznali mladou a krásnou Charlie na útěku, která v baru přijme práci striptérky a příležitostné barmanky. Znalost předchozích dílů této série není nutná, protože autorka rozehrává zcela nový příběh. Já četla jen první díl a v příběhu se objevovaly stejné postavy, což bylo příjemné a některé z nich jsem si stihla o to víc oblíbit.


Kniha je opravdu velice rozsáhlá a autorka příběh roztáhla na více než 400 stran, což je na poměry new adult poměrně nezvyklá délka. První polovina příběhu hezky odsýpá, nejedná se o žádný originální námět, ale autorka píše čtivě a vy se od knihy tak nějak nemůžete odtrhnout. Na new adult se setkáváte s poměrně nezvyklým prostředím drog a prostituce. S tím nemám absolutně žádný problém a naopak mě to bavilo, i když Cainův klub je tak trochu vzdušný zámek. Tím se dostávám k hlavním postavám, kde zmiňovaný Cain je sestaven za pomoci smíchání desítek ohraných klišé - velkorysý gentleman, nikdy nepoznal pravou lásku a může se přetrhnout, aby zachránit všechny ztracené existence ve svém okolí. Hlavní hrdinka Charlie je racionálně jednající a na svůj věk vyspělá dívka. Nemohu říct, že bych si ji oblíbila, ale oceňuji, že její povaha byla uvěřitelná a rozhodování logické.

Bohužel, jakmile se kniha přehoupne do druhé poloviny, děj značně ztrácí na spádu, autorka natahuje, jak se dá a vy se nevyhnutelně začnete nudit. Jisté je, že na své si zde přijdou milovníci romantiky a červené knihovny, mezi které se já bohužel neřadím, tudíž celá ta osudová láska a cukrování mě postupem času spíš otravovalo. Co nemůže zůstat nezmíněno jsou sexuální scény. Lépe řečeno explicitní sexuální scény alá dvacetinásobný orgasmus a detaily, které jsem asi nepotřebovala znát. Naštěstí jich bylo jen pár, takže pokud vám stejně jako mě nesednou, nejedná se o žádný velký problém.

Čtyři vteřiny rozhodnou jsou velice zábavnou a čtivou knihou. Navzdory své rozsáhlosti budete mít přečteno opravdu za chvíli. Je to vynikající oddychovka, která se například skvěle hodí na zmírnění stresu ze začátku školy. Navíc díky originálnímu prostředí nebudete mít pocit, že čtete už po sté to samé.
69%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji:
Knihu si můžete koupit zde.

4 komentáře:

  1. Asi to podobně jako zbytek série není úplně to pravé ořechové pro mě, jelikož si taky nelibuji v přehnaném cukrování a romantickém vzdychání a explicitní sexuální scény napsané stylem Na hraně zapomnění mě taky třikrát nelákají, asi knížku vynechám. Nejspíš bych se u ní jen rozčílila, ale věřím, že to je zábavné čtení. Jen bohužel ne pro mě.
    Senzační recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Myslím, že ty už sis dost užila jen tím, jak jsme ti s Ellen vybrané úryvky posílaly, viď? :D Další díly série už ale nejspíš číst nebudu.

      Vymazat
  2. Mě se tak nějak daří vytěsnovat ty špatné pasáže :D Kdyby se vynechaly všechny ty přehnané sexuální scény a narážky, knížka by mě bavila asi tak o 100% víc :D Ale přesně jak si napsala, na to že má 400 stran, jsem ji mela prectenou fakt strasne rychle díky velké čtivosti :) Já si určitě přečtu i ty další díly, Ben by mohl být zabavný :D
    Super recenze <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je pravda, že Ben je jeden z nejzajímavějíších postav, možná je hloupost zrovna jeho vynechávat :) Počkám až si to přečteš ty :D Děkuji :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!