Invaze z galaxie - Robin Cook | recenze

17:46 Ivcca 2 Comments

V jednom americkém městě se začne jako lavina šířit zvláštní chřipková epidemie. Nemoc má velice rychlý průběh a lidé se po ní cítí lépe než předtím. Začínají se však chovat velmi podivně. Doktorku Sheilu Millerovou, medika Pitta Hendersona, jeho dávnou přítelkyni Cassy Winthropovou, poručíka Jesseho Kempera, doktora Harlana McCaye, viroložku Nancy Sellersovou, jejího manžela profesora fyziky Eugena a syna Jonathana svede dohromady série náhod. Společně pak nabývají přesvědčení, že epidemie není běžnou událostí, ale že se za ní skrývá určitý záměr. Zjišťují, že onemocnění způsobuje bodnutí záhadného disku, který - jak se ukáže - není zemského původu. Infekce se mezitím šíří po celém území Spojených států a zachvacuje i ostatní světadíly. Skupina v čele s doktorkou Millerovou dochází k závěru, že cílem neznámé civilizace, která disky na Zem vyslala, je ovládnutí naší planety. Má se tak stát prostřednictvím zmutovaných lidí, jejichž genetickou proměnu nastartuje právě záhadná chřipka. Podaří se Sheile a jejím přátelům nalézt antivirus, který by zastavil mutaci a zachránil lidstvo?

Robin Cook není žádným nováčkem a čtenářům je znám díky desítkám knih, které za posledních více než čtyřicet let své kariéry napsal. Devět jeho knih, včetně Invaze z galaxie, bylo dokonce zfilmováno. Zdatně využívá své lékařské praxe a romány zasazuje do prostředí medicíny. Invaze z galaxie se letos dočkala nového vydání a je pravda, že jednoduchá a magicky krásná obálka nenechá žádného čtenáře chladným. Co vás však čeká na pouhých dvě stě padesáti stranách, které jsou pod ní schované?

I když je kniha poměrně krátká, nelze říci, že by měla konstantní spád. Začátek na mě působil zmatečně, jelikož autor pracuje s velkou spoustou postav, které poznáváte pouze povrchně a proto je snadno zaměníte a neustále si musíte připomínat, o koho se vlastně jedná. Na čtivosti nepřidaly ani místy zbytečně dlouhé popisy, které velice často nijak podstatně nesouvisely s hlavním dějem.

Thriller zasazený do lékařského prostředí je pro mě novinkou a i z toho důvodu jsem byla na Robina Cooka nesmírně zvědavá. Před čtením jsem měla lehčí obavy a ty se bohužel naplnily. V medicíně se považuji za naprostého laika a při čtení druhé poloviny knihy jsem se cítila jak při sledování Dr. House – spousta cizích slov a zvláštních názvů, jejichž význam si můžete jen domýšlet. Nijak zvlášť mi to ale nepřekáželo a rozhodně nemůžu autorovi vyčítat svou neznalost. Dovedu si představit, že takoví studenti medicíny si z čtení odnesou ještě víc než neodborná veřejnost. Děj je poměrně předvídatelný, nicméně i přesto musím pochválit propracovanost a dobře fungující logickou stránku příběhu. Zmatený začátek je následován pomalejší střední částí, ale ke konci už znatelně přituhuje a atmosféra čtenáře pěkně vtáhne do děje.

Abych vše shrnula, Invaze z galaxie je zdařilý thriller. Samozřejmě je znát, že už to budou dvě desetiletí, co byla kniha napsána a některé složky příběhu jsou takříkajíc “retro”. V dnešní době už je navíc čtenář zhýčkaný brilantními mrazivými thrillery, které svou komplexností připomínají obrovské bizarní puzzle. Pokud člověk vezme všechny tyto věci v úvahu, uzná, že Cook se se svou úlohou popral dobře. Knihu doporučuji těm, kteří už jsou všemi složitými příběhy přehlcení a chtějí nechat své mozkové závity na chvíli oddychnout, ale zároveň by se neradi unudili k smrti. V tom případě Invaze z galaxie skvěle poslouží.

69%

Recenze psána pro



2 komentáře:

  1. Příběhy z lékařského prostředí mě nikdy moc nelákaly, vím, že kamarádka na nich ujížděla, ale asi i proto, že k tomu oboru měla blíž, takže nevím, jestli by mě to oslovilo :) Na začátku, když jsi vyjmenovala ty postavy (v té anotaci), tak už tam jsem si říkala, že je to pořádný výčet a pak jsi to vlastně potvrdila :) Obálka je nádherná, ale nevím, jestli by mě to bavilo :) Každopádně hezky shrnuto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to chtěla vyzkoušet :) Ale také jsem se v tom tolik nenašla. Anotace je převzatá, protože na serveru, pro který je recenze psaná, chtějí mít oficiální anotace. Já sama bych asi radši nevytasila hned v prvním odstavci všechna ta jména :D Vážně to člověka trochu "vyděsí".
      Mockrát děkuji za komentář :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!