Sečteno a podtrženo

12:36 Ivcca 16 Comments



Zdravím, milí čtenáři,

na začátku roku jsem nějak pokulhávala s psaním recenzí. Nebyl čas a možná ani nálada a tak se mi kupily přečtené knihy, ale recenze jaksi nikde. Když jsem si teď procházela, na co všechno jsem "zapomněla" nebo "nestihla" napsat recenzi, přišlo mi to celkem líto, protože některé z těch knih jsou opravdu výjimečné a zaslouží si být doporučeny i dalším čtenářům.

Protože sepsat zpětně všechny recenze by mi trvalo asi tak dva a půl roku, rozhodla jsem se pro koncept, který možná i pro vás čtenáře bude o něco atraktivnější - několik kratších mini recenzí, ve kterých se pokusím shrnout vše podstatné a jednoduše sdělit, zda byste si to také měli přečíst :)

Takže co se mi tu stihlo nakupit?

Ohníčky všude kolem
Odeonky jsou srdcovka a vždycky budou. Od Ohníčků všude kolem jsem měla možná až přehnaně vysoká očekávání. Nakonec to bylo něco trochu jiného, než jsem čekala, ale stejně jsem si knihu užila. Spousta silných myšlenek, rozmanitých životních osudů a příběhů. Život dokonalé americké rodiny se střetává s nekonvenčním životem mladé a nespoutané umělkyně. Čeká vás vynikající vykreslení psychologie postav, spousta ožehavých témat a palčivých problémů lidské společnosti. U téhle knihy nebudete chtít, aby někdy skončila.


Moje sestra žije na krbové římse

Tahle kniha pro mne byla milým překvapením. Pojednává o rodině, která kvůli teroristickému útoku přišla o jednu z dcer. Tato tragédie změnila celý chod rodiny, otec začal pít a matka je opustila kvůli jinému muži. Celý příběh je vyprávěn očima malého chlapce, jehož bezprostřednost a dětský pohled na svět jsou místy až dojemné. Vážná témata jako je rasismus, šikana nebo vyrovnávání se se ztrátou člena rodiny jsou tak ukázána v trochu jiném světle, než jak jste na to zvyklí.

Dívka jménem Sus

Velice útlá knížka nabízející znepokojivý náhled do každodenního života lidí uprostřed kodaňského chudinského ghetta. Na pouhých 150 stranách čtenáře čeká spousta emocí a hlavně příběh, který vás odzbrojí svou bezprostředností a syrovostí. Sus je velice výraznou hlavní hrdinkou, jejíž osobnost formovalo mnoho těžkých životních situací a jejíž hlavním pohonem je nyní touha po pomstě. Tuhle jednohubku máte přečtenou během jednoho dne, ale v hlavně vám zůstane ještě dlouho poté.


Podle skutečného příběhu

A do třetice všeho dobrého ještě jedna Odeonka. Bohužel Podle skutečného příběhu mi nepadlo do noty. Nemůžu tvrdit, že to není dobrá  kniha, naopak se jedná o velice zajímavou a stejnou měrou děsivou sondu do patologického vztahu dvou žen. Povahy a jednání hlavních hrdinek mě ale vytáčely a spousta jejich činů pro mne bylo nepochopitelných. Z toho důvodu se mi to celé trochu hůř zpracovávalo. Nicméně poselství této knihy je zajímavé. Na konci autorka příběh opustí s otevřenou otázkou, kterou ale čtenář očekává už od půlky příběhu. I když mi tenhle příběh příliš nesedl, nemohu popřít, že jsem nad ním ještě notnou chvíli přemýšlela a vracela se k němu.


Četli jste některou z těchto knih? :)
Přeji hezký zbytek víkendu!
I.

16 komentářů:

  1. Nečetla jsem ani jednu z knih a tento koncept rychlých minirecenzí se mi mic líbí. Kdybys měla chuť, mám na blogu článek o knihách, které prodávám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! :) Jsem moc ráda, že se Ti tenhle formát líbí. Naplánuji si do budoucna tohle zase zopakovat. A děkuji za pozvání, určitě se mrknu :)

      Vymazat
  2. Vypadá to, že čteme stejné knihy a přesně ses mi trefila do vkusu! Četla jsem knihu Podle skutečného příběhu a ta se mi líbila opravdu hodně, hodnotila jsem jí 100 %, protože to byla fakt síla! Na zbylé knihy se už déle chystám a moc se na ně těším. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dívám se do dáli a přemýšlím, kdy budu mít čas něco takového číst... :D Škola je prostě žrout času i chuti... Každopádně díky za další tipy do zásoby. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, taky jsem si tím prošla :D V té době byly knížky skvělým způsobem prokrastinace, když se člověk měl učit na zkoušky :D Držím palce, ať zdárně ukončíš :)

      Vymazat
  4. Z knih jsem nečetla ani jednu ale Dívka jménem Sus i Ohníčky všude kolem mě hodně zaujaly. Vesměs všechny Odeonky, které jsem zatím četla byly skvělé, líbí se mi, že se v knihách řeší i méně probíraná témata a každá kniha je velký originál. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsou moc dobré, určitě doporučuji přečíst :) Odeonky jsou super, i když mě některá nezaujme, pořád na ní dokážu najít něco výjimečného.

      Vymazat
  5. Nečítala som ani jednu ale veľmi by ma zaujímala asi tá posledná knižka :)

    Klaudia Duranova / INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta mě z nich bohužel bavila asi nejméně :D Ale kamarádky z ní naopak byly dost nadšené :)

      Vymazat
  6. Nečetla jsem sice žádnou knížku, ale všechny zní velmi lákavě. Mimochodem, krásné fotky! ♥ :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moje sestra žije na krbové římse vypadá hodně zajímavě, všechny ty knížky mají něco do sebe, ale tahle mě zaujala. Budu mít narozeniny, tak hned vím, co si přát. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem Ti takhle pomohla vybrat dárek :) Snad se bude líbit! Děkuji moc za komentář.

      Vymazat
  8. Mně nějak úplně uteklo, že jsi četla "něco na tom krbu" :D Myslela jsem, že si to tenkrát dala jen Káťa. Jsem na to hodně zvědavá :) Mám radost z toho množství Odeonek, z toho výčtu mi chybí akorát Ohníčky - nedokážu to popsat, ale mám je od vydání, těším se na ně tak moc, že si je prostě nechci přečíst, protože to bude znamenat, že už je nebudu mít :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco na tom krbu :D :D To už je nesmrtelný. Mě na to právě nalákala Káťa a pustila jsem se do toho snad hned druhý den :D Moment a ty jsi nečetla Ohníčky?? To zase nějak uteklo mně! No tak to se těším, až se do nich pustíš a já si to zase připomenu :D <3

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!