Novinky - říjen 2015

15:52 Ivcca 20 Comments


Máme tu začátek měsíce a ten už klasicky patří rubrice NEW IN. Už mnohokrát jsem se nechala slyšet, že chci omezit nakupování knih, které mi potom jen leží doma a nikdo už je nikdy nepřečte. Nedávno jsme o tom vedly velice zajímavou diskuzi s Ellen a Melindou. Ellen si totiž zásadně kupuje jen knihy, které už četla. Není to geniální? Já takhle daleko se sebeovládáním ještě nejsem, ale alespoň jsem se ustálila ve fázi, kdy se mi daří kupovat jen knihy, které si okamžitě přečtu. A teď před Vánocemi mi přibývají jen recenzní výtisky.
Což pro Vás asi není zrovna nejlepší zpráva, protože, uznávám, rubrika New in je momentálně asi nejnudnější součástí obsahu mého blogu. Proto se k ní vždy snažím připlácnout ještě nějaké off topic věci, takže z článku udělám směs na první (vlastně i na druhý, třetí...) pohled vzájemně nesouvisejících věcí ve stylu vařila myšička kašičku.
Už bych se ale měla přestat litovat a konečně Vám ukázat, které knihy přibyly za říjen do mé knihovny.

Jsou to dva recenzní výtisky. Prvním je Krycí jméno Verity. Dílo, kolem kterého je v poslední době pořádný povyk. Jedná se young adult s válečnou tématikou, což není vůbec běžnou záležitostí. Každopádně Elizabeth Wein mile překvapila a jsem zvědavá na její další knihy. Vůbec jsem nevěděla, co očekávat a měla jsem i trochu obavy. Nakonec přečtení vůbec nelituji, hlavně konec za to stál.
Druhou knihou je Smrtná zima. Jak už jsme u nakladatelství Host zvyklí, i v tomto případě dostáváme do rukou neskutečně krásnou obálku. Minimalistickou, originální a kvalitně zpracovanou. Lehké obavy mám však o kvalitě obsahu, jelikož jsem nenarazila snad na žádnou pozitivní recenzi. Těžko říct, dokud sama neposoudím - brzy se vrhnu na čtení a Vy se můžete těšit na stoprocentně objektivní zhodnocení.

Co jste si za říjen pořídili vy? Nebo se také snažíte krotit, když se blíží Vánoce?

Krásnou neděli všem,
I.

P.S.: Ten nadpis není v angličtině proto, že bych si za 23 let nevšimla, že žiji v Čechách, ale jednoduše proto, že jsem byla líná dodělávat háčky k fontu, kterej je sám od sebe neumí. #línejpodzim


20 komentářů:

  1. Na Verity mám taky zálusk :) Přeji pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné, i když skromné přírůstky :) Na obě knížky je radost pohledět a ještě když jsou na tvých fotkách jako vždy tak krásně naaranžované :) Tvoje recenze na Verity mě utvrdila, že ji potřebuji ve svém životě a Smrtná zima se ke mně doufejme už šine poštou :) Stále tajně doufám, že se ta většina zklamaných recenzentů mýlí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám radost, že se ti fotky líbí! :) Děkuji. Já už se nemohu dočkat, až si ji také přečteš a pořádně vše probereme. Snad se ti bude líbit, každopádně je to příjemné osvěžení žánru, o kterém jsem si myslela, že už mě nedokáže ničím překvapit. Já také doufám, že se mýlí :D Ze srdce si to přeji a třeba to vážně bude super :)

      Vymazat
  3. Já se teď snažím také nekupovat nové knihy, mám jich doma přes osmdesát nepřečtených, takže mi přibývají také jen recenzáky.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je pořádně vysoké číslo. Já je raději nepočítala, ale tipla bych, že to bude kolem 20 - 30. Což je stejně dost vysoké číslo na to, že se člověk stále zásobuje něčím novým. Těžko říct, jeslti se u nepřečtených knih někdy dostanu na nulu.

      Vymazat
  4. Krása, také mám, snad se nám budou líbit:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ani jednu ze zmíněných nemám, ale na Verity si dělám zálusk :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji pořiď, mohu jen doporučit! :) U Smrté zimy si tím tak jistá nejsem, ale třeba nekonec příjemně překvapí.

      Vymazat
  6. Hej, ale to vůbec není špatné. Půjčit si v knihovně, přečíst a pak teprve koupit. Takhle to asi budu dělat od nového roku. :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Že jo? :D Jenže já bych to nedokázala. Bylo by mi líto dávat peníze za něco, co už jsem četla. Zkrátka začarovaný kruh. Vážně jsme to s holkama řešily pěkně dlouho :D

      Vymazat
  7. Ale pěkné kousky, alespoň na pohled :) Obě mám taky v plánu, ale ten je samozřejmě kilometrový, takže kdo ví :) Na Smrtnou zimu čtu taky poměrně rozporuplné recenze, tak jsem zvědavá, jaké stanovisko zaujmeš ty :) Uvidím, teď mám tolik sérií, že už nevím, takže možná počkám na vydání dalšího dílu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemohu než souhlasit, v knihovně se vyjímají. Já jsem také zvědavá a mám čím dál tím větší chuť otevřít ji hned :)

      Vymazat
  8. Samozřejmě, že to je geniální ! :D A taky často porušovaný - Aristoteles je toho důkazem :D
    Jinak s Verity nemůžu jinak než souhlasim, stále se trochu vzpamatovávám :) A nevim, kde berete ty negativní recenze na Smrtnou zimu :D Já nacházím pořád spíš pozitivní :D
    Btw miluju tvoje fotky a chci vřes - je to vřes ? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pšt, o tom nikdo nemusí vědět :D A třeba si ho brzy přečteš, kdo ví (nějaká zvláštní konstelace hvězd a ty budeš mít chut na filozofování!).
      Asi se mi vyhýbají ty pozitivní! :D Ale já stále v hloubi duše doufám, že to bude skvělá knížka!
      Děkuji moc!!! :) Ano, je to vřes, zbožňuju ho :)

      Vymazat
  9. Ani jednu jsem nečetla,ale obě bych doma mít chtěla :-D
    Přeji krásné čtení Smrtné zimy :)

    OdpovědětVymazat
  10. O Verity som počula rozporuplné recenzie a neviem, zatiaľ ma to veľmi neláka, ale uvidíme, čo prinesie čas. Aj o Smrtnej zime som čo-to začula, ale nedívala som sa bližšie. Pekné prírastky, veľmi sa mi páči obálka Smrtnej zimy. :3 To by na poličke vyzerala veľmi krásne, keby som mala kde tie knihy skladovať! :D
    Charlotte.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsi nečetla ještě mou recenzi, tak tam jsem se docela rozepsala o tom, co se mi na Verity líbilo a co ne. Třeba na ni časem dostaneš chuť.
      Děkuji :) Máš pravdu, obálka je nádherná.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!