Měsíční shrnutí #10

19:26 Ivcca 11 Comments

Zdravím vás,

dnešní shrnutí je za poslední dva měsíce. Nebudu lhát, měla jsem toho hodně a úplně jsem zapomněla, že jsem shrnutí přečtených knih nesepsala. Dnes to tedy vše doženu.
Začneme ale menší kulturní vložkou z mého osobního života - všechny zkoušky úspěšně složeny a já mám od školy konečně oficiálně na pár měsíců klid. Chtěla jsem zvládnout ještě státnice z ekonomie, ale později jsem se za tuto naivní myšlenku sama sobě vysmála. Učit už se prostě nechci.

To by z mého života stačilo a pojďme rovnou na hodnocení přečtených knih. Za poslední dva měsíce jsem přečetla těchto sedm knih:

Jo Nesbo - Policie
Andy Weir - Marťan
Dagmar Hilarová - Nemám žádné jméno
Ursula Poznanski - Erebos
Keith R. A. DeCandido - Ospalá díra - Děti revoluce
Emily Lockhartová - Ostrov lhářů
Juli Zeh - Pod vodou




Nejlepší knihy
Tady je výběr snadný, protože hned dvě knihy jsem ohodnotila 100% - Policii a Marťana. Měla jsem tedy opravdu šťastnou ruku při výběru knih ke čtení. Policie je posledním dílem série detektivek s komisařem Harrym Holem a jejich autor Jo Nesbo se zde předvedl v plné síle. Policie je kvalitní a nervy drásající příběh, spletitý a komplexní s promyšlenou zápletkou. Radost číst takové knihy, knihy jednoduše geniální, v nichž vás čeká nejeden šokující zvrat.

Stejně tak Marťan mě velice mile překvapil. Na tuto knihu jsem se těšila - vesmír, survival příběh a spousta technických detailů - to pro mě bylo skoro zárukou kvality. A výsledek dokonce ještě předčil má vysoká očekávání. Příběh o muži, který uvízl sám na cizí planetě je zkrátka něco nového, minimálně v tomto pojetí. A zpracování se tento příběh dočkal skvělého. Jednoznačně zatím nejvtipnější kniha, jakou jsem letos přečetla. U mnohých hlášek jsem se smála nahlas a hlavní hrdina je zkrátka miláček. Vlastně u mě zatím aspiruje na nejlepší charakter (nejen) tohoto roku.
Dalším překvapením byla kniha Ostrov lhářů. O té se ale v poslední době mluví až příliš, pokud vás tedy zajímá můj názor, odkáži vás na mou recenzi.

Před pár dny vyšel první trailer na filmovou adaptaci Marťana vytvořenou pod taktovkou Ridleyho Scotta. V kinech se ho dočkáme už letos v listopadu. Trailer obsahuje mnoho spoilerů, proto ho důrazně nedoporučuji těm, kteří knihu ještě nečetli (plus varování pro nezadané dámy - z Matta Damona budete mít depresi minimálně týden - sakra, s ním bych na Marsu strávila klidně celou věčnost).




Nejhorší kniha
Nejvíc jsem protrpěla čtení knihy Pod vodou. Což je poměrně zvláštní, protože jsem evidentně výjimka. Ještě jsem nenarazila na negativní recenzi této knihy. Všichni ji vychvalují až do nebes a tvrdí, jak byli šokovaní z rozuzlení a podobně. Mě bylo rozuzlení jasné hned od začátku, charaktery mi přišly ploché, nudné a v prvé řadě neskutečně iritující. Možná se jen sešla spousta aspektů, které nemám ráda a dohromady zapůsobily jako dokonale odpudivý celek a možná jsem jen divná, když jsem nebyla schopna nalézt v knize to kouzlo, které v ní našli ostatní. Ať už je to jak chce, já si stojím za svým verdiktem.

Co vás čeká dál?
Momentálně mám rozečtenou knihu Bezbarvý Curuku Tazaki a jeho léta putování. Je to kniha od mého nejoblíbenějšího spisovatele - Haruki Murakamiho. Na rozdíl od jeho rozsáhlých 1Q84 a Kroniky ptáčka na klíček, je Bezbarvý Cukuru dlouhý jen dvě stě stran. Momentálně mám za sebou půlku a kniha mě nesmírně baví. Mě zkrátka Murakamiho styl psaní baví. Je to jeden z mála autorů, u kterého si čtení jeho knih vyloženě užívám, nikam nespěchám a vlastně ani nechci dojít na konec.

Brzy vás tedy čeká recenze. Dále se mi zde nahromadily dva recenzní výtisky a sice Girl online a Deset malých nadechnutí. Četli jste některou z nich?

Přeji krásný víkend!
I.

11 komentářů:

  1. Tak jo tak jo toho Marťana si seženu! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cože, cože, cože? Ty jsi ho ještě nečetla? :D No tak šup, je boží!

      Vymazat
  2. Gratulujem k skúškam. :) Aj k takému veľkému počtu prečítaných kníh. :)
    O Nesbovi a jeho knihách počúvam samé chvály, ale ja si proste na jeho knihy netrúfam. Ale za to si chcem konečne prečítať Marťana a teším sa aj na filmové spracovanie s Mattom Damonom. Awww... :3 Takisto som si chcela prečítať aj Ostrov lhářu, ale čím častejšie som na knihu na internete narazila, tým má stále o kúsok opúšťala chuť. Neznášam "internetové vnucovanie".
    Inak Girl Online som čítala a až veľmi ma prekvapila. Veľmi som si ju užila, aj keď je pravda, že to nie je kniha pre každého. Tiež neviem, čo mám čakať od druhého dielu, keďže mi ten prvý úplne stačil a bojím sa, aby to Zoe druhým dielom nepokašľala. Ale som aj tak zvedavá, čo tam bude. :) Pekný zvyšok týždňa prajem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Nesboho by jsi určitě vyzkoušet měla, s jeho detektivkami se nic nedá srovnávat a jeho Harry Hole je asi moje nejoblíbenější knižní postava. Za zkoušku přece nic nedáš :) Marťana určitě doporučuji, já z něj byla naprosto unesená. Na Girl online jsem teda zvědavá. Netušila jsem, že to má mít víc dílů, ale už mě tyhle trilogie, tetralogie a kdovícologie trošku štvou. Příběh je pak akorát rozbředlý a ztrácí kouzlo.
      Také přeji krásný zbytek týdne! :)

      Vymazat
    2. Uvidím, možno raz siahnem aj po Nesbovi :) Ale najskôr toho Marťana. :D
      Ani ja som nevedela, že Girl Online bude mať ešte jeden diel, ale keď Maťa napísala recenziu, tak tam mala uvedené dva diely, tak neviem. Veď uvidíme. :)

      Vymazat
  3. Tak já se přiznávám, že jsem Marťana ještě nečetla, ale trailer už viděla :D Takže některé ty spoilery tuším, ale přesto se těším, až si knihu přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, ta kniha Tě snad bude bavit i když budeš mít tušení, jak se děj bude vyvíjet :)

      Vymazat
  4. Gratulujem k úspešným skúškam. :)
    Marťana som začala čítať, no nejako ma neoslovil, možno som mala pokračovať a zaujal by ma. Možno inokedy. A Ostrov klamárov by som si rada prečítala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc!! :) Jsem ráda, že jsem to zvládla, letos to byl masakr. To je škoda, že Tě to nebavilo, jak je to možné?

      Vymazat
  5. Gratulujem :)
    Oooh, Polícia. Minule som dočítala Šváby a Nesbo opäť nesklamal, ten chlap je neskutočný! Ale nikdy by som to nevedela opísať tak dobre, ako ty tu, takže 10 bodov za trefné zhrnutie :D
    Marťan vyzeral fajn, ale včera som videla trailer (žiaľ, pár hodín predtým, ako som si prečítala tento článok), takže nejaké tie spoilery som už videla, ale za to si ho chcem prečítať ešte oveľa viac a okrem toho ísť aj do kina! Matt Damon vyzerá byť super ^.^
    Na Murakamiho už mám pár odporúčaní, tak snáď sa k nemu niekedy dostanem :)
    Inak som nič z tých kníh nečítala, a musím súhlasiť s Lenkou - zo začiatku sa mi Ostrov lhářů pozdával, no čím viac recenzií naň čítam, tým menej si to chcem sama prečítať :D
    Prajem pekný zvyšok dňa :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!! :) Užívej, závidím, že máš spoustu jeho knih teprve před sebou :D Určitě si Marťana přečti, já tu knihu jednoduše miluji a filmu už se nemohu dočkat. I Murakamiho doporučuji, to je moje srdcovka, jeho knihy mě docela ovlivnily, když jsem se s nimi poprvé dostala do styku, což už je tak 7 let.
      I Tobě pěkný zbytek dne!

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!