Život podle feng šuej - Jayme Barret | recenze

14:26 Ivcca 0 Comments

Ať už se stěhujete do nového obydlí nebo si jen chcete trochu proměnit a oživit své současné království, určitě se vám bude hodit nějaká ta zajímavá inspirace. I já si tím právě teď procházím a během zařizování jsem studovala nejrůznější zdroje a snažila se hledat inspiraci a informace o tom, jak si domov zařídit tak, aby se v něm žilo co nejpříjemněji. Jednou z věcí, které mě zaujaly, bylo právě feng šuej a já se rozhodla získat o tomto starém čínském učení, jehož cílem je nastolit doma harmonii, víc informací a zjistit, zda by něco takového mohlo být užitečné. Velice příhodně se mi naskytla možnost začíst se do publikace Život podle feng šuej nakladatelství Anag a teď vám velice ráda povím o mých dojmech z této knihy.

Autorka Jamye Barret žije v Los Angeles a dlouhodobě poskytuje poradenství v oblasti nemovitostí po celém světě. Sama sebe nazývá celoživotní studentkou feng šuej. A o čem že vlastně to feng šuej je? Zjednodušeně by nám mělo pomoct harmonicky si uspořádat své bydlení a díky tomu žít šťastněji.

Začala bych formátem knihy, který se opravdu povedl. Stránky jsou dostatečně velké a text je vhodně doplňován velkým množstvím fotografií a ilustrací, které činí čtení zábavnější. Obsah je pak rozdělen na několik částí, v nichž se člověk dozvídá o hlavních zásadách tohoto učení a praktických krocích k tomu, jak ho v životě začít aplikovat a o tom, jak nastolit rovnováhu ve svém okolí, ale také uvnitř sebe. Zhruba v polovině knihy se dostáváme k více praktickým informacím, kde autorka dává konkrétní tipy ohledně úklidu prostoru, jeho rozložení a postupně se detailně podíváme na každou místnost v domě.

Ať již věříte na proudění energií nebo ne, tato kniha vám nabízí opravdu mnoho zajímavé inspirace, jak si zařídit interiér a tipů jak ho učinit účelnějším, útulnějším a obecně příjemnějším. Získáte zajímavé informace o roli světla, barev i uspořádání nábytku ve vašem bytě nebo domě. Vše je navíc doplněno fotografiemi, na které je radost se dívat. Zároveň se dočtete i o spoustě předmětů, kterým je lepší se vyhnout, neboť na prostor ve kterém žijeme nepůsobí pozitivně.

Byť se vyloženě neztotožňuji se všemi aspekty tohoto bez debaty fascinujícího učení, určitě pro mě tato kniha byla přínosnou inspirací a mnohými radami jsem se sama při zařizování řídila. Text je srozumitelný a čtivý a je konstruován tak, že si v něm každý najde to své. Pokud vás láká čistý a efektivní styl bydlení, určitě přečtením této knihy neprohloupíte.

70%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Anag