New in, aneb zásoby čtení na léto

15:38 Ivcca 10 Comments


Dnes tu pro vás mám New in #aniseneptejtezajakdlouho, jelikož jsem se nějak zapomněla pochlubit svými novými přírůstky. "Pochlubit" je asi trochu sebevědomé, vzhledem k tomu, že mi za to hříšně dlouhé období přibyly jen 4 knihy - raději ani nezkouším počítat, jak dlouhé to období bylo.

Přestože tento blog není o mě, trošku sobecky musím podotknout, že má osoba je pro jeho existenci klíčová (né, fakt?). Kadence mého přispívání se bohužel poslední dobou lehce snížila (= přechodný stav, samozřejmě). Měla jsem zkouškové období, které jsem naštěstí úspěšně zvládla. 
Po nechcitopočítatpřipadalabychsistará letech mám tak dostudované všechny předměty a jediné, co mi k dokončení vysoké školy zbývá, je pár státnic a diplomka. Tu jsem poslední měsíc urputně každý den psala a právě diplomová práce mě okradla o veškerou kreativitu a plně vytížila mé psací kapacity. Tak, s množstvím výmluv už jsem spokojená a teď se můžeme vrátit k tomu, kvůli čemu tu nejspíš jste - ke knihám!


I když mi knih opět nepřibylo mnoho, musím říct, že tentokrát jsem z každého kousku opravdu nadšená. Prvním přírůstkem je Červený vrch, kterým tady asi nikoho moc neoslním, jelikož jeho vrcholná sláva už dávno odezněla, jen já jsem pokaždé opožděná a dostávám se k těm hitům až třeba s ročním odstupem. Tento román plný zombíků od oblíbené young adult spisovatelky Jamie McGuire jsem objevila v Levných knihách a jeho cena byla tak nízká, že by byl hřích nechat ho v regálu. K přečtení jsem se ještě nedostala, ale ohromně se těším, protože upřímně je to moje úplně první kniha se zombíky, i když mě tohle téma třeba ve filmu nesmírně baví.

Další novinkou je Ódinovo dítě, což je opravdu povedené fantasy norské autorky Siri Pettersen. Měla jsem skvělou příležitost setkat se s touto autorkou osobně a udělat s ní rozhovor (čtěte zde). Siri je neskutečně sympatická, milá a potrhlá osoba, která svou pozitivní energií strhne každého ve sém okolí. První díl této trilogie nesoucí název Havraní kruhy si rozhodně nenechte ujít!

Další úžasnou novinkou, která se nedávno objevila na pultech knihkupectví, je Farma. Tento nejnovější román T. R. Smithe vám bude lehce připomínat Zmizelou. Psychologický román mrazivý nejen svou atmosférou, ale i prostředím nehostinného švédského venkova. Tento příběh plný intrik, záhad a otazníků vás okamžitě strhne. Již brzy se můžete těšit na mou recenzi.

Poslední novinkou v mé knihovně je Hyde Park Civilizace, což byla opravdu spontánní koupě.  Zcela bez vedlejších úmyslů jdete do knihkupectví pomoct bratrovi s vybíráním dárku pro jeho přítelkyni a vybíráte tak poctivě a pečlivě, že nakonec vyberete přesně nula knih pro bratrovu přítelkyni a zhruba 7 knih pro sebe. Nicméně dárek jsme nakonec sehnali a k němu přibyla ještě tato skvělá kniha. Hyde Park Civilizace vysílaný na ČT24 je jedním z mála pořadů, na které se v televizi ráda podívám. V této knize najdete přepsané vybrané nejzajímavější rozhovory se spoustou osobností - lékařů, fyziků, astronautů atd. I když jsem jich spoustu viděla v televizi, přečíst si je je ještě lepší. Navíc je to podle mě skvělý tip na dárek snad úplně pro kohokoliv. Takže pokud má váš přítel, taťka nebo ségra narozeniny - kupte jim Hyde Park Civilizace.

P.S.: Na Světě knihy jsem si nic nekoupila!! Očekávám za to metál.

Četli jste některou z těchto knih?
Kolik knih jste si přinesli z letošního Světa knihy?

I.


10 komentářů:

  1. Gratulujem k úspechom v škole. :)
    Červený vrch som čítala dávnejšie a viem, že sa mi pozdával, okrem záveru, ale taj vydarené inak. :) Dúfam, že sa bude aj tebe páčiť. Ostatné knižky som nečítala, ale možno sa porozhliadnem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Už jsem slyšela podobný názor, tak jsem tedy na ten konec zvědavá :D

      Vymazat
  2. Musím nesouhlasit- Farma a Zmizelá, podle mě, nemají nic společného. V cem tu podobnost vidíš? Rozhidně jsou obě výborné. Recenze na ně mám na blogu O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to přijde hodně podobné v tom konceptu, že je několik postav a čtenář je postaven před nějakou záhadu. Přičemž se rozehrává určitá psychologická hra, kdy se čtenář může jen dohadovat, kdo mluví pravdu, kdo lže a jak se události skutečně odehrály. To je hodně podobné právě Zmizelé a její koncept se podle mě snaží poslední dobou kopírovat hodně autorů. Plus na konci pokus o co nejvíc šokující rozuzlení :D Farmu jsem ještě nedočetla, jen očekávám, že to tak nějak bude.
      Na recenze se moc ráda podívám, děkuji za odkaz! :)

      Vymazat
  3. Až na tu civilizaci, bych je brala všechny. Hezký výběr, krásné čtení... :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Super knížky, Farmu jsem si taky koupila, už se nemůžu dočkat :3

    OdpovědětVymazat
  5. Na Farmu se taky chystám. Hodně mě zaujala anotace.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!