První hrob napravo

17:35 Ivcca 6 Comments


Charley Davidsonová pracuje jako soukromá detektivka. Říkáte si, že to není nic vzrušujícího? V tom případě vemte v potaz ještě jednu maličkost. Charley je smrtka. Je schopna vidět mrtvé lidi, dotýkat se jich a dokonce s nimi vést rozhovory. Díky tomu představuje neocenitelnou pomoc pro svého strýčka, který je policista. A co vám vnese do případu víc světla, než rozhovor se samotným zavražděným?

Americká spisovatelka Darynda Jones napsala rozsáhlou paranormální romanci, kterou zdaleka neodlišují jen nádherné obálky a velice originální názvy. Je mi proto záhadou, proč se První hrob napravo v České republice netěší mnohem větší popularitě. Jestli si totiž někdo zaslouží pozornost, tak je to právě tato šikovná autorka.

Už od prvních stránek je vám jasné, že v rukou držíte něco jiného. Okamžitě vás zaujme autorčin parádní smysl pro humor a vy si říkáte, že s takovou ženskou musí být sakra zábava! Charley se ihned vyšvihla mezi mé oblíbené knižní hrdinky. Pro sarkasmus a drzé připomínky nechodí daleko, zároveň však nemá tendence k tomu být nesmrtelná, jak tomu často bývá u podobných knih zvykem.
Kdysi jsem se zapsala na lekce ovládání vlastního hněvu, ale instruktor mě nehorázně štval.
První hrob napravo si vás podmaní svou drzostí, vtipnými a údernými hláškami a celkově tím, jak vybočuje z řady a vzpírá se "normálnosti". Detektivní zápletka mě příliš nezaujala, občas jsem se nachytala, že nejsem schopná udržovat pozornost nad jmény a souvislostmi, které ji tvořily. Nálepka "thriller" knihu zajímavě odlišuje od ostatních paranormálních romancí. Nepřijde mi však, že by zrovna vytváření napětí bylo autorčinou parketou. Její detektivní příběh rozhodně není špatný, ale zároveň se z něj takříkajíc neposadíte na zadek. I tak mě dokázala nalákat na další díly, které si s chutí přečtu.

V závěru chválím hlavně velice originální námět. Už jste se snad setkali s hlavní hrdinkou, která na plný úvazek vykonává práci smrtky? O samotné hrdince a jejích schopnostech jsme se toho dozvěděli poměrně dost, ale mrzí mě, že autorka více nerozvinula fungování onoho magického světa, jehož je Charley součástí. Chápu, že si to nejspíš schovává pro další díly své rozsáhlé série, ale určitě si to v první knize zasloužilo dostat více prostoru.


80%

Děkuji za poskytnutí recenzní e-knihy.

6 komentářů:

  1. Do puntíku souhlasím :) Já bych teda knihu klidně maličko proškrtala - myslím, že o něco kratsí by působila mnohem líp. Takhle jsem chvilkama ztrácela ke konci pozornost, což by se asi dít nemělo :D Ale to autorka napravila v dalších dílech. Máš se na, co těšit ! :)
    Super recenze :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moc ráda slyším, že budou další díly svižnější :) Přesně tak, zkrácení by určitě pomohlo. I zde jsem měla trochu nastřelená očekávání, díky tomu, jak jste o tom básnily :D Ale rozhodně mě knížka nezklamala, tak jsem moc zvědavá na další díly. Děkuji ♥

      Vymazat
  2. Myslím, že jsem o knize psala něco podobného. Detektivní zápletka mě moc nebrala, zato mě mrzelo, že jsme se nedozvědeli nic moc o světě, kde existuje smrtka - jsou i další nadpřirození, kteří se skrývají za prací normálních smrtelníků? :) A tak :)
    Taky moc nechápu, proč tuhle sérii neopěvuje mnohem víc lidí! Charley je nejlepší :)
    Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale v dalších dílech se autorka doufám podělí? Honem, prozraď! :D Upřímně já znám jen tebe a Ellen, kdo ji četl. A díky vám jsem k ní přišla i já :) Tak snad tu ještě prorazí.
      Děkuji moc.

      Vymazat
  3. Mám jí též jako e-knihu, nápad mě nadchnul. Také mě udivuje, že se moc neprodává. To je stejné jako se 100 . Asi špatný marketing...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když už o tom mluvíš, tak 100 mám doma v knihovně už taky víc než rok :D Aaach jo.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!