Vzhůru ke hvězdám!

17:52 Ivcca 12 Comments

Když se náš čas na Zemi chýlí ke konci, je skupina výzkumníků pověřena nejdůležitějším posláním v lidských dějinách: cestou za hranice naší galaxie, při které má za úkol najít mezi hvězdami pro lidstvo nový domov.



Tento článek se sice netýká knih, ale věřím, že se mezi vámi najde kromě knihomolů také spousta filmových nadšenců, což já bezpochyby jsem. Snad nikdo si nemůže nechat ujít jednoznačně největší filmový hit a lákadlo tohoto roku. Interstellar je sci-fi vytvořené mistrem svého oboru - Christopherem Nolanem, který má za sebou veleúspěšné filmy jako Počátek nebo trilogii Temný rytíř a já jsem se konečně před pár dny dostala k jeho zhlédnutí. A jaké to bylo?


Ocitáme se na Zemi v blíže neurčené budoucnosti, kdy lidstvo stojí na pokraji zkázy. Země už není déle obyvatelná a jedinou možností se zdá být její opuštění. Do hlubin černočerného vesmíru se vydává skupina kosmonautů, aby v jiné galaxii našla nový domov pro lidstvo.




Rychlé shrnutí: Interstellar je odvážný a audiovizuálně omamný film (děkuji, Hansi Zimmere). Pokud máte rádi vědu, vesmír, černé a červí díry a zajímá vás relativita času, tak tento film musíte vidět. Prví třetinou filmu jsem byla naprosto pohlcena, ale jsem přesvědčena, že film měl skončit někdy po hodině a půl (konkrétně po návratu z vodní planety - kdo viděl, ví). Do té doby to bylo opravdu parádní sci-fi, ale to, co přišlo potom, bylo přemrštěné a autoři se sem snažili napěchovat až moc věcí a některé scény mi přišly poměrně zbytečné a zveličené. Ve výsledku pak byl příběh nekonzistentní. Samozřejmě jsme se nevyhnuli ani spoustě amerických filmových klišé. Co ale musím opravdu ocenit a vychválit do nebes je promítání v IMAXu ze 70mm filmového pásu. Musím uznat, že obraz byl skvělý a takový zážitek si budu pamatovat napořád a upřímně doufám, že budu mít ještě někdy možnost na takové promítání jít. Jestli chcete tento film vidět, tak jedině v IMAXu, využijte toho, že máme jediné kino v kontinentální Evropě, kde byla tato technologie, speciálně pro účely promítání Interstellaru, nainstalována a ponořte se do příběhu plného možností, o jakých jste si nedovolili přemýšlet ani v těch nejdivočejších snech.

3*


12 komentářů:

  1. Já jsem na tom byla v kině včera a byla jsem totálně unesena od začátku do konce. Konec mi nevadil, ale mohl být jiný. I tak to ve mně zanechalo silný zážitek, a to je to, k čemu vždy přihlížím nejvíce :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, užila jsem si to také moc, jen to mohlo být ještě mnohem lepší :)

      Vymazat
  2. Na film už jsem někde četla jednu recenze, která byla (ne)překvapivě podobná. Vypadá to, že režiséři mají v poslední době chuť filmy prodlužovat a zbytečně zahlcovat. Ale věřím, že ten začátek může být opravdu skvělý. Úžasně napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, děkuji moc za pochvalu, toho si opravdu vážím :) Film Ti určitě doporučuji, stopro si ho užiješ!

      Vymazat
  3. Asi to chci vidět! :) Ale nevím, jestli to stihnu ještě v kině, natož v IMAXu, kde je na to nával :)
    Jinak se mi líbil soundtrack už jen z traileru a jestli to udělal Hans Zimmer, tak už je mi jasné, proč mě okouzlil asi po pěti tónech! Ten človek je bůh!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak, to musíš! :D Jestli vidět, tak v tom imaxu, vážně :) Snad to stihneš. Ja Zimmera také miluji, z té jeho hudby člověka úplně mrazí. A byl tam skvělý kontrast mezi zvuky v loďi a hrobovým tichem vesmíru :)

      Vymazat
  4. Na toto chceme ist! Snad sa zadari tento tyzden :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu držet palce, určitě mi pak napiš, jak se Ti to líbilo :)

      Vymazat
  5. Hrozně, hrozně moc to chci vidět. Kamarádka na to v imaxu byla a byla vážně unešená. Škoda, že se do Prahy dostanu jen jednou na x měsíců... :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je vážně škoda :( Nevím, jak dlouho to ještě budou dávat. Tak třeba vánoční nákupy v Praze?

      Vymazat
  6. Pěkná filmová recenze :) Na filmu jsem byla nedávno, líbil se mi od začátku až do konce.Ten byl sice malinko zvláštní, ale i tak jsem byla spokojená :) Jen je pravda, že možná byl film až moc zahlcený..Ale i tak jsem si ho užila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si film spíše užila i přes ty drobné výtky :) Mám zkrátka tato vemírná sci-fi v oblibě. Děkuji!

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!