Svůdné nebezpečí

17:05 Ivcca 8 Comments

Svůdné nebezpečí je již druhou knihou ze Svůdné trilogie americké spisovatelky Wendy Higgins. Ta si velice slušně našlápla již prvním dílem a ukázala nejednomu čtenáři, že má světu co nabídnout. A ani se Svůdným nebezpečím nesáhla vedle a nabízí nám slušné pokračování a přípravu na finále této andělské série.

Originální název: Sweet Peril
Autor: Wendy Higgins
Díl: 2/3
Žánr: Sci-fi a fantasy
Počet stran: 360

Anně je sedmnáct let a není tomu tak dávno, co se její život změnil od základů. Poznala Kaidana a zjistila pravdu o své minulosti a o tom, kdo je. Konečně poznala tváří v tvář svého otce a nyní ví, že ji čeká těžký úkol. Úkol na jehož úspěšnosti závisí budoucnost celého jejího druhu. Je vyslána na náročnou cestu spolu s kamarádem Kopanem, kde se budou snažit přibrat co nejvíce lidí do jejich nově vznikajícího odboje, jehož cílem je jediné - navždy zbavit svět démonů. Náročnou cestu nijak neulehčuje skutečnost, že ji Kaidan musel navždy opustit. Nebo ne? Cesty osudu jsou přece nevyzpytatelné.

Druhý díl je na tom co do rozsahu skoro stejně, jako jeho předchůdce. Autorka znovu rozvíjí svůj fantaskní svět a čtenář konečně získává jakous takous orientaci v nepřeberném množství démonů, knížat a hříchů. Jako by si to ale autorka velice dobře uvědomovala, umístila do knihy šikovný "rejstřík". V prvním díle to byl seznam barev, které může mít lidská aura, doplněný o objasnění, co která barva vyjadřuje. V tomto díle to zase byl seznam jednotlivých knížat a nefilů, kteří pod ně "spadají" a samozřejmě také jejich úkol - jaký hřích mají po zemi šířit. Je to velice šikovné a čtenáři to usnadní orientaci v ději.

Mnoho trilogií se dle mého názoru potýká s takzvaným "problémem prostředního dílu". Tedy druhý díl bývá synonymem pro nejslabší díl a uznejme, že až na výjimky je to tak v mnoha případech. I zde druhý díl kvalitou lehce pokulhává za svým předchůdcem, stále se ale zuby nehty snaží držet nastavené laťky. Autorka opět používá motiv road tripu a osvěžuje ho cestou na východ s vůní koření a neznáma. Škoda jen, že právě tuto zvláštnost nevyužila a ještě více nerozvinula, vždyť koho by nezajímalo, jak se žije na východě, když tam většina z nás nejspíš nikdy nezavítala?


Bohužel zde narážíme na větší klišé, než tomu bylo u prvního dílu. Objevuje se třetí protagonista, který vytvoří ten, v paranormálních romancích velice oblíbený, romantický trojúhelník. I když v tomto případě čtenář není tolik na vážkách, protože už od začátku je docela jasné, jak se tento vztah vyvine. Kniha se mi četla dobře, autorka píše čtivě a vyjadřuje se velice jednoduše. I tak jsem ale přesvědčena, že druhý díl zde působí jen jako taková výplň, kterou si sice užijete, ale nepřinese vám žádné nové převratné objevy nebo velkou akci.
Zápletky a zvraty jsou do děje občas až násilím vtlačené. I tak si ale buďte jistí, že vás Svůdné nebezpečí uspokojí a naláká na poslední díl, kde už se konečně všichni dozvíme, jak to všechno dopadne (i když to asi také není taková záhada, že?).


Hlavní postavy se znatelně vyvíjejí, z Anny se stává nezkrotná dračice a královna večírků a Kaidan naopak prochází jakýmsi uvědoměním, které vyústí v pohoršení nad jeho vlastní podstatou. Líbilo se mi, že se konečně odvážil postavit se svému otci trochu na odpor, i když to znamenalo podstoupit ohromné nebezpečí.
I přes výše uvedené výtky mě Svůdné nebezpečí bavilo, přečetla jsem ho opět velice rychle a náramně jsem si užívala tento zajímavý fantasy svět. I když tato kniha nedosahuje kvalit prvního dílu, jedná se o uspokojivé a dobré pokračování, kterému nechybí tempo ani švih. Jak to vše dopadne? Nechme se překvapit!

75%


8 komentářů:

  1. Myslím, že tahle série bude skvělá na vyplnění prostoru mezi "složitějšími" knížkami, které budu číst a taky se do ní pustím. Opět moc hezká recenze Ivco!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě bavila a čtení jsem si užila, takže mohu jen doporučit :) Děkuji za pochvalu!

      Vymazat
  2. Jsem asi jediný člověk, kterého tato série neláká. Nevím čím to je, ale nemám potřebuji se do této sérii pustit a nemyslím si, že by se mi líbila, i když to strašně moc lidí chválí. Ke knize už před čtením is musím vytvořit "vztah" ale k této to nejde. Ale krásně napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že mě tato série také tolik nelákala a kdybych první díl nevyhrála v soutěži, asi bych si ji nikdy nepřečetla. No a to by byla škoda :) Protože mě vážně celkem bavila. Děkuji moc za pochvalu.

      Vymazat
  3. Mě tahle série taky nezaujala. Mám pocit, že jsem trochu přesycená podobnými náměty a dystopií mám už po krk.

    Doufám, že mi pauza pomůže a já se zase do podobného žánru vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle je ale poměrně originální, ale chápu jak to myslíš :) Taky teď trochu procházím podobným přesycením.

      Vymazat
  4. Já četla oba dva díly a musím říct, že jsem z toho dvakrát nadšená nebyla. Není to špatně napsané a je to i celkem zajímavé, přečetla jsem to jednou a ten poslední díl si ze zvědavosti přečtu ale znovu to číst nebudu. Ovšem pěkně napsaná recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nečtu znovu vůbec nic, i když některé knihy mám v plánu přečíst znovu, tak tahle to také nebude :D Ale rozhodně to není nic špatného, je to příjemně čtivá oddychovka.

      Vymazat

Děkuji za každý komentář!