Podzimní knižní inspirace

16:15 Ivcca 18 Comments



Určitě jste zvědaví, co zajímavého se dá číst v říjnu. Třeba vás inspiruji knižními kousky, které já osobně netrpělivě vyhlížím a odpočítávám dny zbývající do jejich invaze na pulty českých knihkupectví. A nebo jsou to díla již vydaná, která bych si ale v brzké době opravdu velice ráda přečetla.

Tak tady jsou čtyři nejzajímavější!
Waiting for


Kronika ptáčka na klíček
Haruki Murakami

Netrpělivě očekávaná novinka kultovního japonského spisovatele. Detektivní příběh na hranicích mezi realitou, sny a dávnými vzpomínkami. Román o velké lásce a osamělosti, plný melancholie, ale i jemného humoru...

Českého překladu této knihy bychom se měli dočkat 22. října, na kdy je naplánováno její vydání. Haruki Murakami je už od mých 16-ti let mým oblíbeným spisovatelem, přečetla jsem skoro všechna jeho do češtiny přeložená díla. Nechám si ujít toto? Ne, samozřejmě že nenechám. Nemůžu se dočkat, až se znovu ponořím do Murakamiho světa magického realismu.
Hodnocení na goodreads.com 4,18*
Přízrak
Jo Nesbo

Harry Hole se v 9. dílu krimi série vrací z Hong Kongu do Norska, aby se zde ujal vyšetřování již takřka uzavřeného a objasněného případu vraždy na drogové scéně. V ulicích se objevila nová droga jménem fiolin, opiát mnohonásobně silnější než heroin, jež vede méně často k předávkování, ale zato vyvolává mnohem silnější závislost. Zdánlivě jasný případ vraždy se komplikuje a Harry Hole se při vyšetřování ocitá ve velkém nebezpečí.

Jo Nesbo získal díky svým skvěle promyšleným detektivkám mnoho zasloužené slávy. Přízrak se na goodreads.com pyšní hodnocením 4,09* a slibuje tak svým čtenářům hodiny dobré zábavy. Must-have!
Wishlist

Den opričníka
Vladimír Sorokin

Rusko v roce 2027. Po době zmatků a období restaurace zde znovu vládne car, jenž jako hlavní principy monarchie deklaroval: sebeurčení, ortodoxii a úctu k tradicím. Země je obehnána velkou zdí a odříznuta od zbytku světa. Životní standard je udržován pouze vývozem nafty a plynu a jediným státem, s nímž Rusko udržuje přátelské styky, je Čína, která do něj exportuje veškeré zboží, od Boeingů po toaletní papír. Na Sibiři žije 28 milionů Číňanů a čínština se stává módním jazykem…


Dovolila bych si citovat pana Ondřeje Mrázka, abyste snáze pochopili, proč mě toto dílo začalo velice zajímat (celý jeho článek o současné ruské literatuře si můžete přečíst zde).
"Bohatství, různorodost a dokonalost literárních postupů, mohutnost a elegance architektury vyklenuté nad jimi stvořenými světy, stejně jako pestrost mozaik umně poskládaných z fragmentů, aluzí a citací literární klasiky nabízejí prožitky blízké nirváně, explodující ohňostroji fantazie, bolesti a radosti a vzápětí konejšivě kolébající dobrodružstvím vyčerpané duše ve slastném přístavu čtenářské katarze."
Pět dní
Julie Lawson Timmerová

Zbývá pět dní do fatálního rozhodnutí, jež ukončí utrpení hlavní hrdinky, ale ovlivní i život její rodiny a přátel. A čas nemilosrdně běží... Strhující příběh o lásce, přátelství, odpovědnosti, odvaze, o síle vzepřít se ranám osudu.

Myslím, že tato kniha bude buď geniální nebo naprosto hrozná. Ke knihám o boji s chorobami a lidským osudem, přistupuji vždy s rezervou. Nerada se nechávám nějak citově vydírat, ale tak nějak tuším, že tato kniha by mohla být "něco jiného". Určitě musím vyzkoušet.
Tak co, znáte některou z těchto k nich nebo ji také dokonce máte na svém wishlistu? Četli jste v poslední době něco, co by opravdu stálo za doporučení?
Hezký den ♥
I.

18 komentářů:

  1. Až na Kroniku ptáčníka bych si jednou ráda přečetla všechny. Na Přízrak se chystám velmi brzo, tak snad se mi bude líbit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přízrak zrovna začínám a jsem náramně zvědavá :)

      Vymazat
  2. Skvělý článek, zrovna jsem před chvílí dopsala podobný a vůbec jsem netušila, že ho máš taky. :D Pět dní si chci přečíst, vypadá to krásné! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Tak to jdu omrknout ten Tvůj, ať se také inspiruji :)

      Vymazat
  3. kocka u nas vysli Prizraky minuly rok a poviem ti - pre mna najlepsia nesbovka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? No paráda!! Už se těším. Mě se zatím nejvíc líbil Sněhulák :)

      Vymazat
  4. Chcem si prečítať Prízraky a tiež ďalšie knihy od Nesba, ktoré nemám - Políciu a Netopierieho muža :) Ale teraz mám dve nové knihy, ktoré čakajú na čítanie: Silmarillion a Nedokončené príbehy od Tolkiena :) Predtým však musím prečítať čosi do školy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Netopýra jsem já vynechala, neslyšela jsem na něj moc kladných názorů, tak jsem ho prostě přeskočila :) No jo, škola nepočká bohužel :D

      Vymazat
  5. Všechny jsou opravdu zajímavé, ale Nesba nejdřív musím dočíst od začátku :) Pět dní mám v knihovně a toho Murakamiho se tak nějak pořád bojím, jedni milují, druzí kritizují, nevím, zda jsem příliš inteligentní na to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám také pár restů u Nesba :D Ale na Přízrak se zkrátka až moc těším. Pět dní Ti závidím a doufám, že brzy přečteš a podělíš se o názor na tuto knihu. No a Murakamiho určitě zkus! Prosím, prosím, prosím :)

      Vymazat
    2. Pripájam sa, Murakamiho treba skúsiť! Z tých čo som zatiaľ čítala, najviac odporúčam Nórske drevo a Afterdark.

      Vymazat
  6. Knihy som doteraz nepoznala, ale hádam sa k nim dostaneš.:) Inak od Jo Nesba by som si niekedy rada čosi prečítala.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli jsi ho ještě nezkoušela, tak stoprocentně doporučuji :) Jeho detektivky Ti nenechají chvíli na oddych.

      Vymazat
  7. všechny knížky vypadají zajímavě...já mám teď tolik knížek na wishlistu, co chci přečíst, ale prostě se k tomu nemůžu dokopat :D ale přednost mají samozřejmě ty na maturitu :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu :) Období před maturitou si moc dobře pamatuji a číst i jiné knihy, než ty ze seznamu, to jsem skoro vůbec nestíhala. Ale pak se to u zkoušky vyplatilo. Hodně štěstí!

      Vymazat
  8. Murakamiho Kronika už v slovenčine vyšla dávnejšie, odporúčam. Pre mňa síce nie je best of Murakami, ale nesklamala. Záleží aj od vkusu, ale na sklamanie nie je priestor.

    A oceňujem, podľa mňa odvážny výber, Sorokina. Som zvedavá na recenziu!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!