Halloweenské new-in!

13:34 Ivcca 16 Comments

Tento měsíc jsem na sebe pořádně hrdá, protože jsem se držela na uzdě a přibylo mi do knihovny jen 7 knih, z toho dvě e-knihy. Poctivě sepisuji svůj vánoční seznam a dokonce jsem si řekla, že v listopadu už si nepořídím vůbec nic. Ale znáte sami, jak to chodí :)
A navíc, dneska je Halloween, který vůbec neslavím (dobře, vyjma jednoho roku, z kterého pochází i fialový čarodějnický klobouk, který můžete vidět na fotkách), ale nechala jsem se strhnout tou všeobecnou náladou a atmosférou a dokonce mám dnes večer na programu dlabání dýní!


Jako první můžete na hromádce vidět knihu Den opričníka, od současného ruského autora Vladimira Sorokina. Tuto knihu jsem měla na svém wish-listu, čehož si všiml můj bratr a knihu mi věnoval k promoci. Kniha má pouhých 170 stran, nicméně je psána poměrně složitým jazykem, tudíž to nebude klasická jednohubka.

Dále jsem zkompletovala svou sérii VA pátým a šestým dílem. Recenzi na všechny díly můžete už nyní najít na blogu. Zároveň o posledním dílu budu mluvit i v připravovaném videu Týden s knížkou, kde ještě jednou a naposledy zrekapituluji mé pocity z této série a pokud tedy stále váháte, zda si VA přečíst, určitě se na video podívejte.


Další dvě knihy jsem vyhrála v soutěži u Míši na blogu. První z nich je detektivka od Dicka Francise, druhou je sešítek se sbírkou dvojjazyčných povídek. U toho bych se pozastavila, protože koncept zmíněného sešitu je velice zajímavý. Na levé straně je příběh psán v angličtině a hned na vedlejší stránce ho můžete porovnat s českým překladem. Věřím, že takovou pomůcku ocení hlavně lidé, kteří by si rádi zdokonalili anglickou slovní zásobu, případně své překladatelské dovednosti.


Poslední papírovou knihou, kterou jsem si pořídila je Pán much od anglického spisovatele a držitele Nobelovy ceny za literaturu Williama Goldinga. Přečetla jsem ji poměrně rychle a o víkendu vás na tuto úžasnou knihu čeká recenze. Těžko se mi formulují myšlenky, když mám mluvit o tomto literárním počinu. Je to úžasné, jak již jsem psala výše, ale zároveň šílené a zvrácené. Člověk se po dočtení cítí, jak malé dítě, kterému někdo ukradl hračku a nechal ho napospas vlastnímu smutku a myšlenkám uprostřed pískoviště. Rozhodně Pána much řadím mezi knihy, které by si měl přečíst každý. Je to unikátní studie lidského zla a tiché varování před pudy, zakořeněnými hluboko v nás.



Za minulý měsíc mi také přibyly dvě e-knihy. Prvním z nich je Přízrak od Joa Nesboho, kterou jsem dostala na recenzi od serveru knihy.idnes.cz. Pokud jste četli mou recenzi, tak jste jistě pochopili, jak úžasná tato detektivka je. I když jsem ze začátku byla zlehka na vážkách, ubíhající stránky mě postupem času opět přesvědčili o Nesboho talentu.


A druhou e-knihou je Krásná katastrofa od autorky Jamie McGuire. Knihu mám rozečtenou, takže brzy také můžete očekávat na blogu recenzi. Kniha je velice milá a vtipná. Celkem profláknutá zápletka se velice zajímavě vyvíjí a já si netroufám tipovat, jak to vše dopadne. Zajímavé! A hlavně s naprosto úžasným humorem!


Tímto je seznam mých knižních přírůstků pro říjen vyčerpán, pokud máte nějaké tipy na knihy, co bych mohla přidat na svůj vánoční seznam, pište!
Doufám, že si užijete dnešní Halloween, vydlabete pár dýní a přečtete nějakou správně tématickou knihu (na rozdíl ode mě :D).

I.

16 komentářů:

  1. Pána much jsem četla na začátku měsíce a také mě úplně dostal. Byla to velmi výjimečná četba! :)

    OdpovědětVymazat
  2. v listopadu si neporidis vubec nic? hodne stesti :-D jinak pekne kousky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky! JO taky říkám, že už si nebudu kupovat žádné knihy, tak jsem zvědavá, jak to dodržím.. (nedodržím :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to říkám často, ale teď bych to kvůli Vánocům doopravdy ráda dodržela :D

      Vymazat
  4. To je zvláštní. Mě se Krásná katastrofa nelíbila vůbec. Ted jí mám na blogu ve Wrap-up a pěkně jsem jí zdrbla. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se podívám, co jsi o ní napsala :) Já k tomu mám taky určité výhrady.. Určitě se pak podělím na blogu v recenzi.

      Vymazat
  5. Vzhledem k tomu, kolik úžasných knih v listopadu vychází, tak to všechno nemůžu nechat jen na Ježíškovi, to se rozumí :D
    Krásné fotky :) A pěkné přírůstky :) Už se těším, až si mou oblíbenou VA pořídím též v papírové podobě :) Přece jen, ty e-knihy si člověk nevystaví a hřbety vypadají pěkně :)
    Pán much je super a já mám radost, že se ti líbil a těším se na komplexní recenzi :)
    Halloween jsem nikdy neslavila, to mě nějak minulo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to si ještě určitě pořídíš ten krásný boxík viď? :D V něm je to ještě o něco hezčí. Napsat recenzi na knihu, jako je Pán much, je poměrně náročné, snad se s tím úspěšně poperu.

      Vymazat
  6. Už se moc těším na video, ty mi pořád děláš radost :)

    Přízrak už také máme doma, tak jsem zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  7. Z tvojho zoznamu som čítala iba VA a tú sériu mám veľmi rada.:) Ale možno si časom prečítam niečo od Nesba alebo Krásnu katastrofu, podľa nálady.
    Pekné prírastky a úvodná fotka.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář!