6 komentářů:

Krycí jméno Verity - Elizabeth Wein | recenze

20:01 Ivcca 13 Comments

Ztratila nejlepší přítelkyni.
Kolaborovala s nacisty.
Za pár dní ji čeká jistá smrt.
Píše se 11. října 1943 a nedaleko Paříže se zřítil britský lysander. Jeho pilotka a pasažérka byly nejlepší přítelkyně. Jedna skončila v troskách hořícího letounu a druhá byla zajata nacisty bezprostředně po seskoku.
Verity je nucena sepsat svou zpověď, odhalit misi, kvůli které je ve Francii a předat nacistům veškeré informace, které má. Je to jediná cesta, jak oddálit jistou smrt a získat čas.

Americká spisovatelka Elizabeth Wein nejen, že píše historické příběhy pro mládež, ale zároveň miluje létání. Právě proto se začala zajímat o osudy pilotů za druhé světové války a začala psát Krycí jméno Verity. Jedná se o historickou fikci zasazenou do roku 1943, ve které figuruje zmiňovaná Verity, Skotka a špiónka, a Maddie, Britka a talentovaná pilotka. Po uvěznění nacisty začíná Verity sepisovat svou minulost, kterou staví na vyprávění příběhu své přítelkyně Maddie.
Stárnutí už se nebojím. Nechce se mi ani věřit, že jsem vůbec někdy mohla říct takovou hovadinu. Hrozná dětinskost. Tak urážlivá a arogantní. Ale především strašlivá, ostudná hloupost. Zoufale bych chtěla zestárnout.

13 komentářů:

Podzimní čtení

16:59 Ivcca 16 Comments

Podzim je obdobím pro čtení jako stvořeným (odteď mi říkejte paní básnířka). Ještě před pár dny jsem tu tuším nadávala, jak podzim nemám ráda a teď si uvědomuji, že mi to pošmourno a chladné počasí vlastně ani tolik nevadí. Člověku se v tom docela příjemně píše, což je pozitivní zpráva i pro Vás - čtenáře - protože blogeři začínají být nebývale aktivní! Já momentálně nejraději píši přímo z postele před spaním, i když si po celém dni musím přilepit víčka k obočí lepenkou, abych neusnula u otevřeného laptopu.

Zpět k tomu počasí! Včera dokonce vysvitlo sluníčko a tak jsem se rozhodla, že bych pro vás mohla nafotit pár fotek. Protože bydlím v Praze a nemám každý den náladu dělat ze sebe exota tím, že fotím knížky venku v trávě, rozhodla jsem se vytvořit provizorní ateliér (čti: hodit zmuchlaný prostěradlo přes nový zimní pneumatiky) na balkoně a vyfotit pro vás pár ucházejících fotek. Vše jsem si připravila, dotahala tam potřebné knihy, abych zjistila, že moje zrcadlovka je vybitá. Gratulace, Ivetko, skvěle ti to vyšlo. Takže abych tomu nasadila korunu, vzala jsem iPhone a nafotila to na něj.
A teď k věci. Také míváte specifické chutě na čtení podle toho, jaké je zrovna roční období? Na podzim je to u mě hodně znát a já se opakovaně uchyluji ke čtení podobných žánrů, u kterých mi přijde, že jsou k tomuto času jako stvořené.

16 komentářů:

Invaze z galaxie - Robin Cook | recenze

17:46 Ivcca 2 Comments

V jednom americkém městě se začne jako lavina šířit zvláštní chřipková epidemie. Nemoc má velice rychlý průběh a lidé se po ní cítí lépe než předtím. Začínají se však chovat velmi podivně. Doktorku Sheilu Millerovou, medika Pitta Hendersona, jeho dávnou přítelkyni Cassy Winthropovou, poručíka Jesseho Kempera, doktora Harlana McCaye, viroložku Nancy Sellersovou, jejího manžela profesora fyziky Eugena a syna Jonathana svede dohromady série náhod. Společně pak nabývají přesvědčení, že epidemie není běžnou událostí, ale že se za ní skrývá určitý záměr. Zjišťují, že onemocnění způsobuje bodnutí záhadného disku, který - jak se ukáže - není zemského původu. Infekce se mezitím šíří po celém území Spojených států a zachvacuje i ostatní světadíly. Skupina v čele s doktorkou Millerovou dochází k závěru, že cílem neznámé civilizace, která disky na Zem vyslala, je ovládnutí naší planety. Má se tak stát prostřednictvím zmutovaných lidí, jejichž genetickou proměnu nastartuje právě záhadná chřipka. Podaří se Sheile a jejím přátelům nalézt antivirus, který by zastavil mutaci a zachránil lidstvo?

Robin Cook není žádným nováčkem a čtenářům je znám díky desítkám knih, které za posledních více než čtyřicet let své kariéry napsal. Devět jeho knih, včetně Invaze z galaxie, bylo dokonce zfilmováno. Zdatně využívá své lékařské praxe a romány zasazuje do prostředí medicíny. Invaze z galaxie se letos dočkala nového vydání a je pravda, že jednoduchá a magicky krásná obálka nenechá žádného čtenáře chladným. Co vás však čeká na pouhých dvě stě padesáti stranách, které jsou pod ní schované?